Piškotki
Naše spletno mesto uporablja piškotke, s katerimi zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo in spremljanje statistike obiska. Z izbiro opcije »Nadaljuj« ali nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Tukaj si lahko preberete o politiki piškotkov in jih tudi izklopite.
 
Sporočila za javnost
Logotip DARS
Fotogalerija
Videogalerija
Publikacije DARS
Informativne kampanje
Slovar cestnih izrazov
 

Cesta lahko predstavlja nevarnost za voznike in delavce DARS
19.11.2013


V teh dneh obeležujemo dan spomina na žrtve prometnih nesreč. Najbolj žalostno je, ko na cesti ugasne življenje, v večini primerov po nepotrebnem. V družbi DARS d.d. si kot upravljavec slovenskih avtocest in hitrih cest že vrsto let aktivno prizadevamo za zmanjševanje črne statistike in opozarjamo, da v prometnih nesrečah niso udeleženi samo uporabniki avtocest, ampak so nevarnosti izpostavljeni tudi naši sodelavci. 

  Nalet na delovno vozilo DARS na odstavnem pasu
 
  Nalet na delovno vozilo DARS na odstavnem pasu
Ti z rednim vzdrževanjem skrbijo, da so avtoceste varne, pri tem pa je njihova varnost pri delu velikokrat izpostavljena tveganjem. Visoka hitrost in nepazljivost najbolj ogrožata varnost vzdrževalcev avtocest.

Vožnja po avtocestah in hitrih cestah je sicer v primerjavi z ostalim cestnim omrežjem še vedno najbolj varna, saj se na njih, čeprav so najbolj prometne, zgodi najmanj prometnih nesreč. Gledano statistično so avtoceste 4,5-krat varnejše od glavnih cest in 7,3-krat varnejše od regionalnih cest. Na povečanje prometne varnosti sta v zadnjih letih vplivali pospešena zgraditev avtocestnega sistema, kontinuirane aktivnosti družbe DARS d.d. v smislu osveščanja, obveščanja in izobraževanja uporabnikov avtocest, v splošnem pa tudi uvedba vinjetnega načina cestninjenja.

Iz statističnih podatkov o prometnih nesrečah in njihovih posledicah v letu 2012 je razvidno, da se je glede na leto 2011, ob enaki dolžini avtocest in hitrih cest, nekoliko zmanjšalo število prometnih nesreč. Posledično tudi število poškodovani in umrlih. Največ prometnih nesreč se je dogodilo na pomurskem in dolenjske avtocestnem kraku. Po doslej zbranih podatkih se je v letu 2013 na avtocestah in hitrih cestah zgodilo 13 prometnih nesreč s smrtnim izidom.
Ker v družbi DARS d.d. menimo, da lahko k izboljšanju prometne varnosti lahko prispevajo tudi sami vozniki, smo v ta namen pripravili nekaj preventivnih vsebin, s katerimi želimo voznike opozoriti na različne napotke in nasvete, ki prispevajo k bolj varni vožnji. Na voljo so na tej povezavi.

Vsakodnevno pa so nevarnosti na naših avtocestah in hitrih cestah, kakor omenjeno, izpostavljeni tudi naši sodelavci vzdrževalci. Ti opravljajo več kot 130 različnih del, podnevi in ponoči, v vseh vremenskih razmerah. Pri tako velikem obsegu raznolikih del in okoliščin obstaja temu primerno mnogo nevarnosti za poškodbe in okvare zdravja. Najhujše in najtežje nevarnosti predstavljajo tveganja, ki jim botrujejo mimo vozeča vozila. Z naraščajočim prometom na avtocestah in hitrih cestah posledično narašča število prometnih nesreč ter ogroženost naših delavcev.

Nesreče vse pogosteje povzročajo slabo vzdrževana tuja tovorna vozila, ki jih vozijo utrujeni in psihično obremenjeni vozniki. Ostali vzroki nesrečnih dogodkov pa so neupoštevanje varnostne razdalje, neupoštevanje cestno prometnih predpisov in signalizacije, prehitra in objestna vožnja, na žalost pa tudi alkohol. Najbolj pogosto nevarnost za delavce na cesti predstavljajo naleti vozil na delovišča, ki so sicer označena in postavljena in zavarovana skladno s predpisi. Več kot tretjina vseh naletov pa se zgodi na odstavnih pasovih, ki so namenjeni zgolj zaustavitvi v sili, vožnja po njih pa je prepovedana.

Da bi dodatno zaščitili svoje sodelavce, bomo v družbi DARS d.d., ob že uveljavljenih predpisih za zagotavljanje varnosti, na deloviščih namestili dodatno signalizacijo in opremo (naletni mehovi na vozilih vzdrževalcev, makete radarjev). Postopno bomo uvedli tudi robno črto med vozilom in odstavnim pasom v hrupni obliki.

V preventivnih akcijah za zagotavljanje večje prometne varnosti na avtocestah in hitrih cestah v družbi DARS d.d. tesno sodelujemo s Policijo, Agencijo RS za varnost cestnega prometa ter ostalimi deležniki s področja prometa. V ta namen so predstavniki Policije pred kratkim pričeli z merjenjem varnostne razdalje med vozili. Ker predstavljajo tovorna vozila vzrok za največje število prometnih nesreč, se bodo v prvi vrsti osredotočili ravno nanje.

Poleg ustrezne delovne opreme in signalizacije na delovišču, so našim sodelavcem na voljo tudi različna svetovanja in izobraževanja za lažje soočanje s posledicami prometnih nesreč. Že nekaj let pa na to temo pripravljamo tudi posvet »Cesta kot delovno okolje«.

Družba DARS d.d. je tudi podpornica projekta postavitve osrednjega obeležja žrtvam prometnih nesreč v Sloveniji, ki je potekal pod okriljem Zavoda varna pot (več na tej povezavi), s katerim tudi sicer aktivno sodelujemo.

V spodnji tabeli so razvidni podatki o posledicah prometnih nesreč na avtocestah in hitrih cestah za obdobje 2010-2012.
 
Posledice prometnih nesreč na avtocestah in hitrih cestah
Leto Kategorija ceste Brez poškodb Lahko telesna poškodba Huda telesna poškodba Umrli
2012 AC 3.048 631 59 18
HC* 371 66 7 0
2011 AC 3.259 647 60 16
HC* 391 69 7 4
2010 AC  3.480  674  60  18
HC*  481 142  13  1
* Podatki ne vključujejo hitre ceste H1, ki je bila v upravljanju Direkcije RS za ceste.

Glede prometne varnosti v predorih na avtocestah in hitrih cestah pojasnjujemo, da je bilo v letu 2012 zabeleženih skupno 43 nesreč in izrednih dogodkov, zaradi katerih je bilo potrebno predore oz. njihove dele začasno izločiti iz prometa. Skupno število dogodkov je za 26 odstotkov večje kot leta 2011, največji delež povečanja pa je pripistai močnemu porastu nesreč v predoru Karavanke v času povečanih prometnih obremenitev.

Od začetka leta 2013 do sredine novembra je po podatkih Policije v prometnih nesrečah na naših avtiocestah in hitrih cestah življenje izgubilo 13 oseb.  

"Vozniki smo se v zadnjih desetih letih na žalost poslabšali, predvsem glede obzirnosti do drugih voznikov in koncentracije," je dejal inštruktor varne vožnje Brane Küzmič.

"Opazno je, da smo med vožnjo precej bolj napeti in da v avtu počnemo stvari, ki jih sicer nimamo časa narediti v službi ali doma. Še posebno skrb vzbujajoča je uporaba telefonov, celo pisanje SMS-sporočil med vožnjo." Da je nesreč manj, je v prvi vrsti zaslužna tehnika. “Največ so k izboljšanju varnosti pripomogli varnejši vozni park, napredek pnevmatik in boljša infrastruktura, denimo avtoceste,” je dodal Andrej Brglez  z Inštituta za civilizacijo in kulturo.


 



Nazaj    Vse novice
PROMET
 
INFO
Če nam želite sporočiti vaše mnenje ali zastaviti vprašanje, vas prosimo, da to storite preko spodnjega obrazca. Vprašanje bomo posredovali pristojnim službam. Potrudili se bomo, da vam bomo odgovorili v najkrajšem možnem času.

Spodaj vpišite vaše podatke:
* Ime in priimek:
Naslov:
Poštna št.:
Mesto:
* E-naslov:
Telefon:
* Zadeva:
* Prostor za sporočilo:
Priponka:
Dovoljena velikost datoteke je 10Mb.
Podatki, ki so označeni z *, so obvezni.
Prepiši kodo:
Pošlji
Zapri