Piškotki
Naše spletno mesto uporablja piškotke, s katerimi zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo in spremljanje statistike obiska. Z izbiro opcije »Nadaljuj« ali nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Tukaj si lahko preberete o politiki piškotkov in jih tudi izklopite.
 
Sporočila za javnost
Logotip DARS
Dizajn DarsGo
Fotogalerija
Videogalerija
Publikacije DARS
Informativne kampanje
Slovar cestnih izrazov
 

DARS s Policijo do manj nesreč na enem izmed bolj izpostavljenih odsekov
10.6.2015


Letos mineva deset let, odkar je bil zgrajen še zadnji odsek avtoceste A1 med Mariborom in Koprom. S predajo prometu 8,2-kilometrskega avtocestnega odseka Trojane–Blagovica je bila sredi avgusta 2005 v celoti dokončana 230,7 km dolga avtocesta A1 Maribor–Ljubljana–Koper. Po predaji prometu avtoceste prek Trojan sta se izboljšali pretočnost in varnost prometa. Vendar pa novejše analize hitrosti vozil v območju trojanskih predorov kažejo, da je najvišjo dovoljeno hitrost 100 km/h prekoračilo skoraj tri petine voznikov. Gre za preveliko odstopanje v negativno smer v primerjavi z drugimi preučevanimi avtocestnimi odseki, zato v družbi DARS d.d. v sodelovanju s Policijo preučujemo možnosti za izvedbo dodatnih ukrepov za umirjanje hitrosti vožnje v območju predorov Trojane in Podmilj.


Avtocestni odsek Trojane–Blagovica je bil finančno in gradbeno-tehnično eden najzahtevnejših odsekov na slovenskem avtocestnem sistemu. Samo tretjina dolžine odseka poteka po trasi, pa še ta je podprta s podpornimi ali opornimi stenami. Preostali dve tretjini trase avtoceste potekata po premostitvenih objektih (viaduktih, mostovih, prepustih) in predorih. Najdaljši predor na tem odseku in hkrati najdaljši slovenski dvocevni predor je Trojane, dolg 2,9 kilometra.

Prodor Trojane in nekaj več kot 600 m dolg predor Podmilj vsak dan prepelje v povprečju skoraj 36.000 vozil (v obeh smereh), kar je približno trikrat več kot v prvem letu njunega obratovanja, ko ju je prevozilo vsak dan v povprečju 11.000 vozil. Od skupno približno 36.000 vozil dnevno predstavljajo šestino težka tovorna vozila nad 7 ton; dnevno jih predora prevozi v povprečju približno 5.400, skozi njiju se vsak dan v povprečju zapelje tudi 180 avtobusov.

Potem ko smo v družbi DARS d.d. jeseni 2005, nekaj mesecev po odprtju avtocestnega odseka prek Trojan, v sodelovanju s Policijo začeli izvajati preventivno akcijo umirjanja hitrosti vožnje na celotnem odseku med Vranskim in Blagovico, se je promet na odseku prek Trojan upočasnil v povprečju za 30 km/h. Preden so policisti novembra 2005 začeli meriti hitrost vožnje, je bila povprečna dnevna hitrost vožnje v predorih Jasovnik, Ločica, Trojane in Podmilj tudi prek 130 km/h, potem pa se je znižala na dovoljenih 100 km/h.

Nove analize hitrosti v območju predorov Trojane in Podmilj so znova pokazale odstopanja v negativno smer. V enem tednu je predora prevozilo skupno skoraj 137.000 vozil, pri čemer je najvišjo dovoljeno hitrost 100 km/h prekoračilo kar 57 odstotkov voznikov, najvišja izmerjena hitrost pa je bila celo 218 km/h. Tudi ob upoštevanju odstopanja v višini 10 km/h je hitrost 110 km/h prekoračilo še vedno kar 30 odstotkov voznikov. Podatki so zaskrbljujoči, zato v družbi DARS d.d. v sodelovanju s Policijo načrtujemo v doglednem času izvesti dodatne ukrepe za umirjanje hitrosti vožnje na tem odseku.

Odsek med Trojanami in Blagovico sodi med deveterico odsekov, kjer so se zgodile prometne nesreče z najhujšimi posledicami. K sreči ne sodi v sam vrh lestvice, saj so policisti v preučevanem obdobju 2011-2013 na tem odseku zabeležili eno smrtno žrtev in dva huje telesno poškodovana.

Ker pa gre za območje predorov, so posledice nesreč lahko tudi katastrofalne. Voznike zato pozivamo, da spoštujejo vsa pravila varne vožnje, še zlasti pa je to pomembno pri uporabi predorov, saj se vožnja po odprti trasi zelo razlikuje od vožnje skozi avtocestne predore. Elektro-strojna oprema, s katero so opremljeni slovenski avtocestni predori, sodi sicer med najsodobnejšo opremo, ki zagotavlja najvišjo možno tehnično raven prometne varnosti, vendar je prav voznik s svojim ravnanjem ključni dejavnik prometne varnosti tudi pri uporabi avtocestnih predorov.



Nazaj    Vse novice
PROMET
 
INFO
Če nam želite sporočiti vaše mnenje ali zastaviti vprašanje, vas prosimo, da to storite preko spodnjega obrazca. Vprašanje bomo posredovali pristojnim službam. Potrudili se bomo, da vam bomo odgovorili v najkrajšem možnem času.

Spodaj vpišite vaše podatke:
* Ime in priimek:
Naslov:
Poštna št.:
Mesto:
* E-naslov:
Telefon:
* Zadeva:
* Prostor za sporočilo:
Priponka:
Dovoljena velikost datoteke je 10Mb.
Podatki, ki so označeni z *, so obvezni.
Prepiši kodo:
Pošlji
Zapri