Piškotki
Naše spletno mesto uporablja piškotke, s katerimi zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo in spremljanje statistike obiska. Z izbiro opcije »Nadaljuj« ali nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Tukaj si lahko preberete o politiki piškotkov in jih tudi izklopite.
 
Sporočila za javnost
Logotip DARS
Dizajn DarsGo
Fotogalerija
Videogalerija
Publikacije DARS
Informativne kampanje
Slovar cestnih izrazov
 

Pogodbeno urejeno opravljanje gasilskih nalog ob nesrečah tudi za primorske avtocestne predore
29.7.2011


Gasilsko enoto za trojanske predore, ki dežura na območju avtocestne vzdrževalne baze DARS d.d. na Vranskem, je danes obiskala ministrica za obrambo Ljubica Jelušič. Uprava DARS d.d. je ob tej priložnosti obrambni ministrici med drugim predstavila projekt ureditve novih prostorov za omenjeno gasilsko enoto, ki bo po načrtu končan še v letošnjem letu. Ob tej priložnosti je bila med Upravo RS za zaščito in reševanje, Gasilsko brigado Koper in DARS d.d. podpisana tudi pogodba o opravljanju operativnih gasilskih nalog ob nesrečah v primorskih avtocestnih predorih Kastelec, Dekani in Markovec.

Predsednica uprave DARS d.d. Mateja Duhovnik je ob tem dejala, da je naloga družbe DARS d.d. tudi, da skrbi za varno vožnjo po avtocestah. Zaradi podpisa pogodbe pa bodo v prihodnosti "z ministrstvom za obrambo oziroma s poklicno gasilsko brigado iz Kopra še bolje sodelovali".

Ministrica pa je povedala, da "gre za obliko sodelovanja, ki je nastala na podlagi skupnega dogovora" med ministrstvom, DARS d.d. in nekaterimi poklicnimi gasilskimi enotami, ki se jim zdaj pridružuje še koprska. Prav dobro sodelovanje med gasilci in avtocestnimi operaterji pa je po njenih besedah "ključnega pomena v trenutku, ko je treba intervenirati v predorih".


Srečanje je bilo namenjeno tudi pregledu preteklega izvajanja dogovorov, je povedala Jelušičeva. Kot je dodala, tako sodelovanje kot izpolnjevanje pogodbenih obveznosti potekata zgledno.

Odgovornost za prometno varnost je bila družbi DARS d.d. tudi naložena. Za predore daljše od 1.000 metrov moramo kot upravljavec avtocest in hitrih cest zagotavljati stalno prisotnost poklicnih gasilcev, opremljenih za tehnično reševanje v predorih. To nam nalaga vladna uredba o organiziranju, opremljanju in usposabljanju sil za zaščito, reševanje in pomoč. Zato ima DARS d.d. za zagotavljanje stalne navzočnosti poklicnih gasilcev z Upravo RS za zaščito in reševanje sklenjeni pogodbi za trojanske predore in za Karavanke.

DARS d.d. skladno z omenjeno uredbo iz leta 2007 sofinancira delo gasilcev na območju Jesenic (14 gasilcev) ter Celja/Domžal (skupno 15 gasilcev, tudi s tistimi na Vranskem), in sicer v skupnem znesku letno vsaj 900.000 evrov. S tem pokrivamo stroške enot za zagotavljanje neprekinjenega dežurstva (24 ur na dan, in sicer vsaj trije na Vranskem ter šest na Jesenicah, ki v primeru požara, kot je bil na primer v začetku leta 2010 v predoru Trojane, predstavljajo tako imenovano prvo udarno enoto) ter zagotavljamo pogoje za dežuranje gasilske enote za trojanske predore na avtocestni bazi Vransko.

Sodobne tehnične rešitve in zagotovljena kakovostno obratovanje in vzdrževanje zagotavljajo potrebno osnovo za varno uporabo predorov. Pri tem je potrebno opozoriti na stalni nadzor prometa iz nadzornih centrov DARS d.d. ter na le nekajminutne odzivne čase ustrezno opremljenih in usposobljenih gasilskih ter ostalih reševalnih enot v primeru hujših izrednih dogodkov. 

Spomniti velja na požarni dogodek 20. januarja 2010 ob 15.12 na lokaciji približno 570 metrov od vstopnega portala predora Trojane v desni cevi v smeri Ljubljane. Po naletu tovornih vozil sta dve vozili zagoreli. Sistem video detekcije je zaznal stoječe vozilo, zaradi česar se je aktiviral monitor alarmnega dogodka zaustavljenega vozila. Operater je na osnovi video slike stoječega vozila zaprl desno cev v smeri Ljubljane. Zaradi požara na mestu nesreče se je sprožil požarni algoritem in predor se je v celoti prometno zaprl. Do vhoda v predor so v 13 minutah prišli gasilci iz avtocestne baze Vransko, požar so začeli gasiti po treh do petih minutah. V gašenju so sodelovale tudi ostale gasilske enote pristojne za trojanske predore in požar uspešno pogasile. Sicer pa so pri ukrepanju ob tem izrednem dogodku hitro in učinkovito posredovale tudi vse ostale pristojne službe za zaščito in reševanje ter upravljanje prometa (nujna medicinska pomoč, policija, vzdrževalci DARS d.d…).

DARS d.d. je v skladu s sklenjenim sporazumom z obrambnim ministrstvo viz leta 1999 do sedaj financiral nakup sedmih gasilskih vozil za gašenje v predorih v skupni vrednosti približno tri milijone evrov (v omenjeni znesek brez DDV je vključenih omenjenih šest vozil in vadbeni predor Ig) ter po ločeni pogodbi specialno vozilo za reševanje ob nesrečah v predoru Karavanke, v vrednosti 470.400 EUR (brez DDV).

Skladno s sporazumom je DARS d.d. tako doslej financiral nabavo hitrih tehničnih vozil za reševanje v predorih Golo rebro in Pletovarje na avtocesti Hoče–Arja vas, Ločica in Jasovnik na avtocesti Vransko–Trojane, Trojane in Podmilj na avtocesti Trojane–Blagovica, Golovec in Šentvid na ljubljanskem cestnem obroču, Kastelec in Dekani na primorskem odseku avtoceste Klanec–Srmin in Barnica in Tabor na odseku hitre ceste Razdrto–Vipava. Na podlagi pogodbe iz leta 2008 pa v letu 2010 še nabavo reševalnega vozila za predor Karavanke.

V prihodnje bomo financirali med drugim še nakup gasilskega vozila za predor Cenkova na pomurski avtocesti ter v prvi fazi šestčlansko (v drugi pa 12-člansko) gasilsko enoto za opravljanje nalog ob nesrečah v primorskih avtocestnih predorih Kastelec, Dekani in Markovec; pogodba s tem v zvezi je bila, kakor omenjeno v uvodu, sklenjena danes.

Zagotavljanje varnosti na avtocestah in hitrih cestah je bilo za DARS d.d. že doslej ena od prednostnih nalog in tako bo tudi v prihodnje. Kot upravljavec avtocest in hitrih cest smo zainteresirani za čim bolj učinkovito reševanje v primeru večjih nesreč. Res je, da je raven prometne varnosti na avtocestah in hitrih cestah glede na ostalo cestno omrežje preverljivo najvišja, hkrati pa so, žal, nesreče na avtocestah in hitrih cestah zaradi višjih hitrosti mnogo bolj usodne. 






Nazaj    Vse novice
PROMET
 
INFO
Če nam želite sporočiti vaše mnenje ali zastaviti vprašanje, vas prosimo, da to storite preko spodnjega obrazca. Vprašanje bomo posredovali pristojnim službam. Potrudili se bomo, da vam bomo odgovorili v najkrajšem možnem času.

Spodaj vpišite vaše podatke:
* Ime in priimek:
Naslov:
Poštna št.:
Mesto:
* E-naslov:
Telefon:
* Zadeva:
* Prostor za sporočilo:
Priponka:
Dovoljena velikost datoteke je 10Mb.
Podatki, ki so označeni z *, so obvezni.
Prepiši kodo:
Pošlji
Zapri