Piškotki
Naše spletno mesto uporablja piškotke, s katerimi zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo in spremljanje statistike obiska. Z izbiro opcije »Nadaljuj« ali nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Tukaj si lahko preberete o politiki piškotkov in jih tudi izklopite.
 
Sporočila za javnost
Logotip DARS
Dizajn DarsGo
Fotogalerija
Videogalerija
Publikacije DARS
Informativne kampanje
Slovar cestnih izrazov
 

Predor Markovec »napaden« z vseh štirih mest
24.5.2010


Graditelj predora Markovec na 5,2 kilometra dolgi hitri cesti Koper - Izola je v skladu s terminskim načrtom začel z vrtanjem še leve cevi na vzhodnem portalu predora, torej na koprski strani. Vrtanje predora se od konca prejšnjega tedna nadaljuje hkrati na vseh štirih izkopnih mestih predorskih cevi. Izvajalec del, v skupnem nastopu CPM d.d. in Alpine Bau GmbH, je do današnjega dne v levi cevi vzhodnega portala, gledano iz smeri Kopra proti Izoli, napredoval za osem metrov, v desni pa za 31 metrov. Z izolske strani je prva vrtina dolga 55 metrov, druga pa 40 metrov. Graditelj v tej začetni fazi napreduje v povprečju poldrugi meter na dan na posameznem napadnem mestu.

Leva cev predora Markovec (smer Koper – Izola) je dolga 2.174 metrov, desna (ista smer) pa 2.144 metrov, kar pomeni, da bo skupna dolžina izkopa dosegla 4.318 metrov. Do danes je zabeležen skupni izkop v dolžini 134 metrov. Trenutno izvajalec del na vseh štirih »napadnih» mestih opravlja izkop kalote, to je približno zgornja tretjina cevi, nato sledi še izkop stopnice in talnega oboka (približno 50 metrov za kaloto).

Potem ko je izvajalec del 20. aprila zavrtal v prvo cev predora, in sicer na izolski strani in pred prvomajskimi prazniki, 29. aprila, tudi v cev na koprski strani, sedaj »napada« z vseh štirih mest. Graditev predora po nekaj manj kot petih mesecih od uvedbe izvajalca v delo in v zimskem obdobju opravljenih pripravljalnih delih poteka kakovostno in v skladu s terminskim načrtom. Predor gradi več kot 200 delavcev, ki delajo v izmenah 24 ur na dan, vse dni v tednu. Graditelj bo v poznejših fazah po predvidevanjih napredoval v povprečju dva do tri metre na dan in z izkopom predorskih cevi zaključil predvidoma do jeseni 2011, z glavnimi gradbenimi deli pa do jeseni 2012.

Izvajalec del opravlja izkop z rezkanjem hribine ter z drugimi izkopnimi metodami. Na tako imenovanem vplivnem območju, torej na lokaciji predorskih cevi pod poseljenim delom Markovca, bodo delavci morali obvezno uporabiti tehnologijo graditve brez miniranja, sicer pa tudi druga uporabljena izkopna metoda ne bo smela povzročati deformacij in vibracij nad poseljenim delom bodočega predora, večjih od dopustnih za tovrstno graditev.

Med graditvijo predora se bo med drugim vseskozi spremljalo, merilo ter nadzorovalo stabilnost tal na vplivnem območju Markovca. Poleg opazovanja stanja objektov in izvajanja stalnega geotehniškega nadzora površine nad predorom, bodo specializirani izvajalci opravljali tudi tako imenovani ekološki monitoring (meritve prisotnosti prahu, hrupa in spremljanje stanja podzemne vode). Omenjene meritve mora izvajati graditelj predora, DARS d.d. pa bo z vzporednimi meritvami, ki jih bodo ločeno opravljale pristojne institucije, preverjal resničnost in pravočasnost meritev izvajalca.

Naročnik del, nadzorni inženir in izvajalec so se s predstavniki lokalne skupnosti dogovorili za partnerski odnos, ki bo temeljil na učinkoviti in ažurni komunikaciji.

Prevozi izkopane zemljine iz hribine Markovca na deponijo Šared se bodo začeli predvidoma v kratkem, potem ko bodo dokončani ukrepi tudi v spodnjem delu občinske ceste Izola - Šared, katerih izvedba je bila prvotno načrtovana šele po koncu prevozov. Gre med drugim za sanacijo lokalnih poškodb vozišča ter ureditev oziroma prilagoditev bankin, odbojnih ograj in odvodnjavanja. Sicer pa je bila izvedba nekaterih ukrepov, v večini v zgornjem delu te občinske ceste, pogoj za začetek prevozov. Poškodbe, ki bi morda nastale v obdobju voženj izkopnega materiala na deponijo Šared, bodo sanirane po končanih prevozih ali že med prevozi, če bi predstavljale poslabšanje prometno-varnostnih razmer.

Kakor je znano, je DARS d.d. z najugodnejšim ponudnikom, izbranim v postopku javnega naročanja, CPM d.d. (vodilni partner) in Alpine Bau GmbH, v začetku decembra lani sklenil pogodbo o graditvi predora Markovec v vrednosti 64,5 milijona evrov in rokom dokončanja del 32 mesecev od uvedbe izvajalca v delo, in sicer za gradbena dela, nato je potrebno opremiti predor še z elektro in strojno opremo za varno vodenje prometa. Ta dela bodo v obdobju graditve predora na podlagi javnega razpisa oddana izvajalcu predvidoma še pred dokončanjem gradbenih del. Predor Markovec bo v skladu z načrtom dokončan predvidoma v začetku pomladi 2013, z elektro in strojno opremo, ko bo skupaj s tri kilometre dolgo traso hitre ceste Koper - Izola tudi predan prometu.

Investitor graditve je Republika Slovenija, v njenem imenu je naročnik DARS d.d.. Projektant predora Markovec so podjetja v skupnem nastopu IRGO Consulting d.o.o., ELEA iC, projektiranje in svetovanje d.o.o. ter IBE d.d.. Inženiring in nadzor nad izvedbo del opravlja DDC svetovanje inženiring, d.o.o..

Dinamiko graditve predora je mogoče spremljati tudi na spletni strani družbe DARS d.d..




Nazaj    Vse novice
PROMET
 
INFO
Če nam želite sporočiti vaše mnenje ali zastaviti vprašanje, vas prosimo, da to storite preko spodnjega obrazca. Vprašanje bomo posredovali pristojnim službam. Potrudili se bomo, da vam bomo odgovorili v najkrajšem možnem času.

Spodaj vpišite vaše podatke:
* Ime in priimek:
Naslov:
Poštna št.:
Mesto:
* E-naslov:
Telefon:
* Zadeva:
* Prostor za sporočilo:
Priponka:
Dovoljena velikost datoteke je 10Mb.
Podatki, ki so označeni z *, so obvezni.
Prepiši kodo:
Pošlji
Zapri