Piškotki
Naše spletno mesto uporablja piškotke, s katerimi zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo in spremljanje statistike obiska. Z izbiro opcije »Nadaljuj« ali nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Tukaj si lahko preberete o politiki piškotkov in jih tudi izklopite.
 
Sporočila za javnost
Logotip DARS
Fotogalerija
Videogalerija
Publikacije DARS
Informativne kampanje
Slovar cestnih izrazov
 

V novo leto strpno in zbrano
24.12.2015


Ali veste ..?


• Da so slovenske avtoceste že starejše od 40 let? Prvi odsek med Vrhniko in Postojno smo predali prometu 1972.
• Da je bil ob izgradnji prvega odseka povprečni dnevni letni promet (PLDP) približno 8.000 vozil na dan, danes, 40 let kasneje, pa povprečni dnevni letni promet na tem odseku povprečno vsak dan že presega 50.000 vozil?
• Da je slovenski avtocestni sistem prometno obremenjen s tovornimi vozili, povprečno dnevno beležimo tudi do 8.000 tovornih vozil?
• Da je v Sloveniji stopnja motorizacije 1,9 prebivalcev/osebno vozilo? Pri tem največ prometa prevzemajo avtoceste, hitre ceste in glavne ceste, kjer se realizira skoraj 64,7 % prometa na 21,8 % dolžin celotnega državnega cestnega omrežja, prometne obremenitve se še naprej občutno zvišujejo.
• Da se zaradi majhnosti države ob večjih dogodkih motnje prenašajo v sosednjo državo in obratno?
• Da se število klicev v Prometno informacijski center konstantno povečuje? Če je bilo leta 2011 v centru sprejetih 87.122 klicev, je bilo leta 2014 že 145.065 klicev, kar pomeni 18,5 % letno povečanje števila klicev. Ob taki rasti lahko v letu 2015 pričakujemo že 150.000 klicev.
• Da so avtoceste kljub vsemu kar 4,5-krat varnejše od glavnih cest in 7,3-krat varnejše od regionalnih cest?

Gibanje PLDP (Vir: Analiza gibanja prometa in ukrepi za povečanje pretočnosti AC/HC)


Z vedno večjimi prometnimi obremenitvami, s staranjem zgrajenih avtocest in dograjevanjem avtocestnega omrežja, raste tudi obseg potrebnih obnovitvenih del


Iz tega razloga si DARS prizadeva na letni ravni poskrbeti za obnovo vsaj 40 km vozišč.

V avtocestni sistem, ki je živ organizem, je potrebno vlagati, in sicer v nove investicije, v obnove in redno vzdrževanje. DARS d.d. kot odgovoren upravljavec avtocestnega sistema in kot odgovorni upravljavec zaupanega premoženja stremi k varnim in pretočnim avtocestam. Za varna cestišča so torej obnovitvena dela nujna. Izvajajo jih z upoštevanjem prometnih obremenitev in zgolj takrat, ko so dela nujno potrebna.


Ali veste … ?


Da se navkljub povečanju povprečnega dnevnega prometa v času obnovitvenih del beleži manj zastojev, kar je posledica sprejetja vrste ukrepov za povečanje prometne varnosti in pretočnosti, med drugim:

• v času obnovitvenih del se v vedno večji meri uporabljajo zapore z dvema pasovoma v obeh smereh
• izvajanje del je natančno načrtovano in sicer v času, ko je prometnih tokov manj
• vzdrževalna dela se izvajajo tudi ponoči, ko je to s tehničnega vidika možno
• uporabniki se v vedno večji meri v primeru zastoja pravilno razvrščajo (preventivna akcija »REŠI ŽIVLJENJE«)
• veliko napora posvečamo informacijskim sistemom (spremenljivi portali, prometni portal www.promet.si, Twitter, Facebook, mobilna aplikacija DarsPromet, operaterji Prometno – informacijskega centra (PIC) preko telefonskih številk: 1970, (01)518-85-18.; avtomatski odzivnik: 080 22 44; javljanja v radijske postaje in podobno).

Primerjava delovnih zapor in zastojev (vir: Analiza gibanja prometa in ukrepi za povečanje pretočnosti AC/HC)


Primerjava števila zastojev s številom delovnih zapor (index) je pokazala upad oz. v zadnjih dveh letih konstantno razmerje. To je zelo dober podatek ki nam pove, da je število zastojev na eno zaporo upadalo oz. bilo v zadnjih dveh letih konstantno, kljub povečanju prometa.


Hočemo dobre in varne avtoceste?


Odločitev ali hočemo dobre in varne avtoceste ali pa jih prepustimo propadanju je naša. Če želimo, da bodo naše avtoceste in hitre ceste varne, jih je potrebno redno vzdrževati in obnavljati. Obnovitvena dela in obsežnejša vzdrževalna dela, katerih temeljni cilj je dolgoročnejša ureditev posameznih delov avtoceste, se izvajajo periodično glede na stopnjo dotrajanosti ali poškodovanosti vozišč in objektov ter glede na potrebo po izboljšanju njihovih prometno-tehničnih lastnosti, njihove zaščite, varovanja okolja in varnosti prometa. Pomemben element so tudi investicije v vedno boljše prometno varnostne sisteme, ki prispevajo k varnejšim avtocestam.

K večji varnosti in pretočnosti prometa ob postavljeni zapori lahko bistveno pripomoremo uporabniki sami, 

in sicer z upoštevanjem prometnih predpisov, prometne signalizacije, pravilno razvrstitvijo pred zaporo in strpnostjo v primeru zastoja. Ravno tako lahko neupoštevanje prometnih predpisov, prekratka varnostna razdalja, nepotrebno prehitevanje in menjava prometnih pasov pred in v zapori, oviranje prehitevalnega pasu s strani tovornjakov, neupoštevanjem pravila zadrge, hitro privede do nesreče in velikih zastojev.

Skrb za družbeno odgovornost


Dars bo posebno skrb v tudi prihodnjem letu vlagal v družbeno odgovorno in učinkovito upravljanje, vzdrževanje in gradnjo avtocestnih omrežij ter zagotavljamo pogoje za njihovo varno uporabo. Ključni izzivi načrtov v prihodnosti so projekti, ki strateško odgovarjajo na izzive naslednjega desetletja. Uresničevali jih bomo odgovorno, osredotočeno in okoljsko učinkovito. Izvajanje strategije je neločljivo povezano z visoko kulturo podjetja in odgovornostjo.
https://www.youtube.com/watch?v=_enGv6T9bfw


Srečno in varno na poti vam v prihodnjem letu želi DARS




Nazaj    Vse novice
PROMET
 
INFO
Če nam želite sporočiti vaše mnenje ali zastaviti vprašanje, vas prosimo, da to storite preko spodnjega obrazca. Vprašanje bomo posredovali pristojnim službam. Potrudili se bomo, da vam bomo odgovorili v najkrajšem možnem času.

Spodaj vpišite vaše podatke:
* Ime in priimek:
Naslov:
Poštna št.:
Mesto:
* E-naslov:
Telefon:
* Zadeva:
* Prostor za sporočilo:
Priponka:
Dovoljena velikost datoteke je 10Mb.
Podatki, ki so označeni z *, so obvezni.
Prepiši kodo:
Pošlji
Zapri