Piškotki
Naše spletno mesto uporablja piškotke, s katerimi zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo in spremljanje statistike obiska. Z izbiro opcije »Nadaljuj« ali nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Tukaj si lahko preberete o politiki piškotkov in jih tudi izklopite.
 
Sporočila za javnost
Logotip DARS
Dizajn DarsGo
Fotogalerija
Videogalerija
Publikacije DARS
Informativne kampanje
Slovar cestnih izrazov
 

Začetek odstranjevanja cestninskih postaj
9.5.2018


Z vzpostavitvijo sistema DarsGo, ki je začel 1. aprila 2018 veljati za težka vozila (vozila nad 3,5 tone največje dovoljene mase), cestninske postaje na avtocestnem omrežju niso več potrebne. Danes se tako na Torovem že začenjajo prva pripravljalna dela za rušenje čelne cestninske postaje in preureditev celotnega območja. V naslednjem tednu se bodo pripravljalna dela pričela tudi na čelni cestninski postaji Log.

Zaradi izvajanja del bo na območju obeh cestninskih postaj najprej vzpostavljena zapora obeh prehitevalnih pasov, tudi pozneje pa bo ves čas obnove zagotovljena največja možna pretočnost prometa. To pomeni, da bosta skoraj ves čas obnove v vsako smer potekala dva zožena vozna pasova. Dela na obeh cestninskih postajah bodo zaključena do konca julija.



Načrtovane odstranitve v letu 2018

DARS v letošnjem letu načrtuje odstranitev in preureditev območij približno polovice cestninskih postaj. Dela bo izvedel v treh sklopih. Ker želi DARS uporabnikom naših avtocest s čim manj motnjami prometa zagotoviti čim več obnovljenih odsekov, je na lokacijah treh cestninskih postaj združil izvedbo del z obnovo nekoliko širših odsekov.

V prvem sklopu bo hkrati z odstranitvijo cestninskih postaj Torovo, Log in Vrhnika izvedel rekonstrukcijo avtocest na bližnjih območjih v skupni dolžini 2,8 kilometra. Na območju današnje upravne stavbe cestninske postaje Log bo dodatno uredil plato za namen nadaljnje uporabe tega območja, kar pa ne bo vplivalo na pretočnost prometa.

Postavljeno zaporo na Torovem bo DARS izkoristil za obnovo še 1,4 kilometra gorenjske avtoceste med cestninsko postajo Torovo in priključkom Vodice v smeri proti Ljubljani. S takšnim združevanjem del se bo izognil dodatni motnji v prometu in pretočnosti, ki bi nastala ob časovno ločeni obnovi omenjenega odseka.

V isti sklop del sodi cestninska postaja Hrušica pred predorom Karavanke, kjer bo DARS izvedel prilagoditev prometne opreme novemu cestninskemu sistemu DarsGo. To je namreč edina cestninska postaja, ki ne bo odstranjena, saj se tam tudi po uvedbi elektronskega cestninjenja DarsGo še vedno plačuje predornina za osebna vozila, enako kot na avstrijski strani predora.

Tretji sklop del obsega preureditev čelnih oziroma stranskih cestninskih postaj Nanos, Dane, Logatec, Unec, Razdrto in Postojna. Poleg odstranitve cestninskih postaj se bo izvedla rekonstrukcija avtocest na bližnjih območjih v skupni dolžini 4,1 kilometra. Tudi v tem primeru bo DARS izkoristil dela za obnovo 2 km trase priključka Logatec in 1,6 km trase na območju razcepa Nanos, kjer bo uredil celotno infrastrukturo in ne samo območje cestninske postaje.

Pogodbi za prvi in tretji sklop sta že podpisani, razpis za drugi sklop del pa je še v teku. Ta obsega preureditev cestninskih postaj Vransko, Tepanje, Drnovo, Krško in Slovenske Konjice, vključno s platojem.

Preostale cestninske postaje (šest čelnih in dvanajst stranskih cestninskih postaj) bo DARS predvidoma odstranil prihodnje leto, objavo razpisa pa načrtuje za letošnjo jesen. Vse cestninske postaje bodo tako odstranjene v roku dveh let.
 

Potek del

Na vseh cestninskih postajah bodo v začetni fazi najprej potekala tako imenovana pripravljalna dela za odstranitev cestninske postaje, ki pomenijo predvsem demontažo določene cestninske in prometne opreme, izvedbo odklopov naprav in predhodno potrebnih prevezav delujočih sistemov, priključenih na optično omrežje, da bo lahko širše območje avtoceste nemoteno delovalo tudi po odstranitvi cestninske postaje.

Pripravljalna dela bodo predvidoma trajala teden dni. Nato sledi sama odstranitev cestninske postaje, ki vključuje rušenje nadstrešnice, demontažo cestninskih kabin in opreme ter rušitev betonskih otokov. Sledi najbolj obsežna faza, ki predstavlja rekonstrukcijo platoja cestninske postaje ter dela trase pred in za cestninsko postajo. S končanjem te zadnje faze bo na današnjem območju posamezne cestninske postaje možno vzpostaviti normalen profil avtoceste in s tem dvigniti dovoljeno hitrost vožnje na 130 km/h.

Velike gneče zaradi del ne pričakujemo, saj smo za vsako cestninsko postajo posebej preučili najbolj ugodne termine glede na prometno obremenitev, da bi dela kar najmanj ovirala pretočnost prometa. Ob rušitvah cestninskih postaj na priključkih bo treba te priključke zapreti, o čemer bodo uporabniki pravočasno obveščeni in seznanjeni s predvidenimi obvozi.




Nazaj    Vse novice
PROMET
 
INFO
Če nam želite sporočiti vaše mnenje ali zastaviti vprašanje, vas prosimo, da to storite preko spodnjega obrazca. Vprašanje bomo posredovali pristojnim službam. Potrudili se bomo, da vam bomo odgovorili v najkrajšem možnem času.

Spodaj vpišite vaše podatke:
* Ime in priimek:
Naslov:
Poštna št.:
Mesto:
* E-naslov:
Telefon:
* Zadeva:
* Prostor za sporočilo:
Priponka:
Dovoljena velikost datoteke je 10Mb.
Podatki, ki so označeni z *, so obvezni.
Prepiši kodo:
Pošlji
Zapri