Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Obnovitvena dela na dolenjskem avtocestnem kraku

24.09.2005

Na dolenjskem avtocestnem kraku bo zaradi obnovitvenih del predvidoma do konca oktobra 2005 zaprta stara polovica avtoceste (prejšnja magistralna cesta, ki je bila koncem osemdesetih let prejšnjega stoletja uporabljena za enosmerno vozišče avtoceste) med Grosupljem in Višnjo Goro v smeri Novega mesta v dolžini 7,7 km. Predvidoma od 11. oktobra  do 15. novembra bo zaradi obnove predorov Debeli hrib in Mali vrh ter viadukta Reber za ves promet zaprta polovica avtoceste od razcepa Malence do Šmarja Sap.

Obnovitvena dela so na tem odseku nujno potrebna zaradi dotrajanosti vozišča in pripadajočih premostitvenih objektov (sedmih podvozov), ki so stari več kot štirideset let in v tem času uporabe niso doživeli nobenih obnovitvenih del. Z izvedbo nujno potrebnih obnovitvenih del tako na samem vozišču kot tudi na premostitvenih objektih bo za uporabnike vožnja tudi po tem delu avtoceste varnejša in udobnejša.

Zaradi izvedbe navedenih obnovitvenih del na več kot štirideset let stari cesti je promet preusmerjen na drugo polovico avtoceste, kjer poteka dvosmerno, z omejitvijo hitrosti. Ker se z obeh strani (tako iz smeri Grosupljega kot tudi iz smeri Višnje Gore) avtocesta, po kateri trenutno poteka promet dvosmerno, vzpenja, je bilo potrebno v vzponu zagotoviti prometni pas za počasna vozila (običajno težka tovorna vozila). Zapora je na tej polovici avtoceste postavljena tako, da ima dva vozna pasova iz smeri Grosupljega proti Višnji Gori v celotnem vzponu do Police, kjer avtocesta doseže najvišjo točko. Tam se prometni pas za počasna vozila in vozni pas združita in vožnja navzdol je mogoča samo po enem voznem pasu. Zrcalna slika velja iz smeri Višnje Gore proti Grosupljemu, kjer sta dva prometna pasova v vzponu proti Polici, na vrhu se pasova združita, spust proti Grosupljemu pa je mogoče po enem prometnem pasu.

Prva faza obnovitvenih del na tem odseku, ko so izvajalci del obnovili 3,5 km vozišča, je bila zaključena v bitudrobirju (groba asfaltna prevleka) do začetka turistične sezone, druga faza pa zaobjema obnovo preostalih treh kilometrov vozišča in objektov. Skupna vrednost obnovitvenih del, tako spomladanskih, kot tudi jesenskih (v okviru katerih bodo obnovili vseh sedem podvozov na tej polovici avtoceste ter dokončali obnovo vozišča - še vrhnji sloj asfaltne prevleke), znaša 705 milijonov tolarjev, izvajalci del pa so Cestno podjetje Ljubljana ter v skupnem nastopu (joint-venture) SCT Ljubljana in Primorje Ajdovščina.

Obnova in posodobitev predorov Debeli hrib in Mali vrh ter viadukta Reber

Še pred koncem navedenih del, predvidoma od 11. oktobra do 15. novembra, pa bo zaradi obnove predorov Debeli hrib in Mali vrh (obnova betonskega vozišča ter posodobitev elektro-strojne opreme v skladu z novimi varnostnimi standardi in smernicami Evropske unije za povečanje prometne varnosti v predorih) ter viadukta Reber, zaprta polovica 6,2 km dolgega odseka Malence - Šmarje Sap v smeri Novo mesto - Ljubljana. Promet bo v času obnovitvenih del potekal dvosmerno po drugi polovici avtoceste, to je v smeri Ljubljana - Novo mesto. V času izvedbe teh del (predvidoma 35 dni) je pričakovati prometne zastoje in podaljšanje potovalnega časa tudi do 30 minut. Enaka obnovitvena dela na drugi polovici avtoceste, to je v smeri proti Ljubljani, pa se bodo začela spomladi leta 2006. Izvajalci del so pogodbeno obvezani izvajati ta dela 24 ur na dan. Vrednost teh del je 815 milijonov tolarjev, dela pa bosta izvajala SCT Ljubljana (gradbeni del) in Siteep Ljubljana (elektro-strojno opremo predorov Debeli hrib in Mali vrh).

Obnovitvena dela, s katerimi se sanirajo poškodovani elementi avtocest, so namreč namenjena ohranjanju njihovih prometnih in varnostnih lastnosti, zahtevajo pa daljše omejitve prometa dela vozišča avtocest ali celo popolne zapore smernega vozišča avtoceste s preusmeritvijo prometa na drugo smerno vozišče. Zato je načrtovanje njihove izvedbe posebej skrbno in obsega troje ukrepov: izvedba pred ali po poletni turistični sezoni (z izjemo tehnološko zahtevnejšega obnavljanja cestnih objektov) - čeprav je prav turistična sezona vrhunec gradbene sezone, kontinuirano izvajanje del najmanj v času dnevne svetlobe in usklajevanje del z obnovitvenimi deli na vzporednih cestah nižje kategorije. Ti ukrepi pripomorejo k zmanjšanju prometnih zastojev na minimum, na žalost pa se jim včasih preprosto ni mogoče izogniti.

Nazaj