Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Vlada izbrala varianto poteka avtoceste mimo Trebnjega

10.02.2005
Kot je zapisalo Ministrstvo za okolje in prostor, sta bili v rimerjalni študiji, ki jo je septembra lani izdelalo podjetje Topos Dolenjske toplice, d.o.o., primerjani naslednji varianti, in sicer Dolinska z južno zbirno cesto ter Bukovje. Izbrana trasa Bukovje poteka v celoti izven koridorja sedanje dvopasovne hitre ceste. Od Pluske se trasa spušča do zaselka Grič, kjer je predviden priključek Trebnje zahod. Od tu se trasa dviguje proti predoru pod Belšinjo vasjo, dolžine 359 metrov. Avtocesta nato poteka južno od obstoječe hitre ceste po pobočju Bukovja. Proti viaduktu Gmajna nasproti vstopa v Mirnsko dolino (dolžine 315 m) se trasa spušča in se za viaduktom Ponikve, dolžine 242 metrov, naveže na varianto Sveta Ana. Na območju Dolenje hoste je predvideno obojestransko počivališče in priključek Trebnje – vzhod. Sedanja hitra cesta se ohranja kot vzporedna regionalna povezava, ki omogoča tudi prometno razbremenjevanje središča Trebnjega. Potrebna je izvedba protihrupnih ukrepov v dolžini 6,13 km, za rušitev pa je predvidenih 8 stanovanjskih ali gospodarskih objektov.

V fazi izdelave in proučitve variantnih rešitev so bile pridobljene smernice ministrstev, pristojnih za zavarovana območja, v postopke pa sta bili vključeni tudi lokalni skupnosti-občini Trebnje in Mirna Peč. Variantne rešitve poteka avtoceste so bile med seboj primerjane in vrednotene glede na regionalni in urbani razvoj, vplive na okolje, gradbeno – tehnično primerjavo, prometni in ekonomski vidik, upravljanje in vzdrževanje (finančni tok investicije) in družbeno sprejemljivost. Vlada je danes tudi sprejela sklep, da je treba ob pripravi strokovnih podlag za predlog državnega lokacijskega načrta traso avtoceste ter vseh spremljajočih ureditev (priključki, oskrbna postaja) optimizirati zlasti ob upoštevanju naslednjih izhodišč:
  • ob upoštevanju reliefnih in geoloških danosti je treba poiskati in načrtovati takšne tehnične rešitve, ki bodo omogočile izboljšanje situativnega in niveletnega poteka avtoceste;
  • zaradi prostorskih danosti in urbane strukture naselja Trebnje (zahodni del je pretežno namenjen stanovanjskim območjem, vzhodni del pa industriji in obrti s predvidenimi širitvami) je treba načrtovati dva avtocestna priključka, pri čemer je treba poiskati in načrtovati prostorsko, okoljsko in prometno najustreznejše rešitve;
  • priključek Trebnje - vzhod je treba načrtovati tako, da bo na avtocesto omogočena navezava tretje razvojne prometne osi oziroma cestna povezava čezmejnega pomena (Avstrijska Koroška – Slovenj Gradec – Velenje – Celje – Novo mesto – avtocesta Zagreb/Reka), če se bo ob njenem podrobnejšem načrtovanju potek po Mirnski dolini izkazal za najustreznejšega;
  • načrtovati je treba prevezavo obstoječe ceste iz Mirnske doline neposredno na bodočo regionalno cesto (sedanjo hitro cesto);
  • današnjo hitro cesto je treba nameniti regionalnim in lokalnim prometnim povezavam;
  • načrtovati je treba takšne tehnične in krajinsko-ureditvene rešitve avtoceste in spremljajočih ureditev, ki bodo zmanjšale vidno izpostavljenost avtoceste na pobočju Bukovja in bodo omogočale čim hitrejšo renaturacijo območja.


Vir:Ministrstvo za okolje in prostor

Nazaj