Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Z današnjim podaljšanjem avtoceste na južnem delu Dolenjske bo začela z obratovanjem čelna cestninska postaja Drnovo

23.12.2004

Po tem, ko je pred desetimi dnevi promet stekel po avtocesti od Drnovega do Krške vasi, kjer se je le-ta navezala na oktobra letos zgrajeno avtocesto Krška vas - Obrežje, bo jutri stekel še po poldrugem kilometru v območju čelne cestninske postaje Drnovo. Ker je bila avtocesta Smednik - Krška vas grajena pod prometom, izgradnja čelne cestninske postaje v območju, po katerem je promet doslej potekal, ni mogla biti dokončana v celoti, vendar zaključna dela na čelni cestninski postaji po zagotovilu izvajalcev del ne bodo ovirala prometa. Na avtocesti Drnovo - Obrežje, dolžine 21,5 km, bo v skladu z vladnim sklepom o določitvi cestninskih cest (Uradni list RS štev. 135/04) veljal t.i. odprti cestninski sistem. Tako bodo uporabniki  za uporabo avtoceste iz smeri Novega mesta proti Obrežju in obratno cestnino plačali na čelni cestninski postaji Drnovo, in sicer za osebna vozila (prvi cestninski razred) 240 tolarjev, za drugi cestninski razred 360, za tretji 660 in za četrti 950 tolarjev. Na stranski cestninski postaji na priključku Krško se bo cestninil promet iz Krškega v smeri Obrežja in obratno, v dolžini prevozne razdalje 19,5 km tako, da bo cestnina za to relacijo znašala 220 tolarjev za osebna vozila (prvi cestninski razred), za drugi cestninski razred 320, za tretji 600 in za četrti 870 tolarjev.

Sočasno z dokončanjem tega dela avtoceste (od Drnovega proti Obrežju) bo promet iz dosedanje dvopasovne hitre ceste od Drnovega do Smednika postopoma preusmerjen na novozgrajeno polovico avtoceste v dolžini 4,6 km, po kateri bo, do dograditve druge polovice avtoceste, predvidoma spomladi prihodnje leto, potekal dvosmerno. Tega, 4,6 km dolgega dela avtoceste, ni bilo možno zgraditi do konca letošnjega leta, kot je bilo to sprva predvideno, saj je je bil postopek izbire izvajalca del za izgradnjo tega 4,6 km avtocestnega odseka med Smednikom in Drnovim, zaradi neupravičene pritožbe enega od neizbranih ponudnikov, nerazumno dolg. Državna revizijska komisija je pritožbo neizbranega ponudnika na lanskoletnem javnem razpisu julija letos zavrnila kot neutemeljeno in s tem pritrdila odločitvi uprave DARS o najugodnejšem ponudniku iz novembra lani.  Pogodba za izvedbo tehnološko najbolj zahtevnih in najbolj dolgotrajnih gradbenih del - predobremenilnih nasipov za stabilizacijo nenosilnih tal na tem delu avtoceste je bila tako sklenjena šele v začetku avgusta letos.

Predvidoma koncem tega ali v začetku prihodnjega tedna pa bo usposobljen za promet tudi avtocestni odsek Korenitka - Pluska tako, da se bo dosedanja avtocesta Ljubljana - Korenitka podaljšala za 3 km. Zaradi spremenjene - podaljšane razdalje tega odseka se bo spremenila tudi višina cestnine, ki jo bo potrebno za uporabo avtoceste Ljubljana - Pluska plačati na čelni cestninski postaji Dob. Po podaljšanju obstoječe avtoceste Ljubljana - Korenitka do Pluske (skupna dolžina 37,4 km) bo cestnina za njeno uporabo znašala 420 tolarjev za osebna vozila (prvi cestninski razred), za drugi cestninski razred 620 tolarjev, za tretji 1.150 in za četrti 1.650 tolarjev. Vsa dela na avtocestnem odseku Korenitka - Pluska ob njeni predaji prometu še ne bodo v celoti dokončana, vendar gre večinoma za dela izven same avtocestne trase (urejanje brežin, dokončanje deviacij - prestavitev lokalnih cest ipd.). Zaradi značilnosti tal, po katerem poteka avrocesta in hkrati nizkih decembrskih vremenskih temperatur na odseku ne bo položen vrhnji sloj asfalta, pač pa bo promet, predvidoma do spomladi leta 2005, potekal po bitodrobirju, enako, kot je to bilo na odsekih Višnja Gora - Grosuplje in Bič - Korentika. S stališča kvalitete gradnje je namreč pomembno, da se pred položitvijo vrhnjega sloja asfalta tla dokončno umirijo, za samo polaganje vrhnjega sloja asfalta pa je možno le ob višjih temperaturah in ugodnejših vremenskih pogojih.

Nazaj