Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Avtocesta Vučja vas - Murska Sobota predana prometu

30.10.2003

Danes je bil prometu predan 7 km dolg avtocestni odsek med priključkoma Vučja vas in Murska Sobota, vključpno z najdaljšim slovenskim mostom - 833 metrov dolgim mostom čez reko Muro.

Za izgradnjo avtoceste med priključkoma Vučja vas in Murska Sobota je DARS z izvajalci sklenil štiri gradbene pogodbe v skupni vrednosti 8,7 milijard tolarjev. Gradbena dela, ki so se začela leta 2000, so izvajala podjetja GIZ Gradis, SCT, Primorje, NGR Maribor, Cestno podjetje Maribor in Ceste mostovi Celje. V sklopu izgradnje avtoceste je zgrajen tudi najdaljši most v Sloveniji, 833 metrov dolg most čez reko Muro.

Prvi del avtocestnega odseka Vučja vas - Beltinci, med priključkoma Murska Sobota in Lipovci, dolžine 4,2 km, je bil dokončan in predan prometu 15. novembra 2002, vključno s 3,4 km dvopasovnic - zahodnim krakom južne zbirne ceste Murske Sobote in obkanalsko cesto. Pred tem pa je bila rekonstruirana tudi regionalna cesta od Radencev do Vučje vasi v dolžini 7,2 km. Izvajalci so gradbena dela na avtocesti med priključkoma Vučja vas in Murska Sobota začeli ob koncu leta 2000, ko so začeli graditi most čez Muro, septembra leta 2002 pa so začeli tudi z glavnimi gradbenimi deli na trasi avtoceste in ostalih premostitvenih objektih.

Za izgradnjo mosta čez Muro je DARS oktobra 2000 sklenil pogodbo z GIZ Gradisom v višini 2,7 milijarde tolarjev. Pogodbe za izgradnjo trase, ostalih premostitvenih objektov in deviacij so bile sklenjene v septembru leta 2002. Pogodbo za izgradnjo trase od priključka Vučja vas do mosta čez Muro je DARS sklenil s podjetjema SCT in Primorje, kot partnerjema v skupnem nastopu, pogodbena vrednost pa znaša 3,1 milijarde tolarjev. Za izgradnjo trase avtoceste od mosta čez Muro do priključka Murska Sobota je pogodbo v višini 1,8 milijarde tolarjev sklenil s podjetji NGR Maribor, Cestnim podjetjem Maribor in Ceste mostovi Celje, pogodbo za izgradnjo premostitvenih objektov in deviacij, v višini 1,1 milijarde tolarjev, pa je sklenil s podjetji SCT, Primorje in Cestno podjetje Maribor, kot partnerji v skupnem nastopu.

V sklopu izgradnje avtocestnega odseka Vučja vas - Beltinci bo graditelj GIZ Gradis na desni strani mosta čez Muro (gledano iz smeri Vučje vasi) predvidoma do konca novembra letos zgradil 30 metrov visoko kovinsko konstrukcijo z elektronskim prikazovalnikom. Na njem bo vidna brezplačna telefonska številka Darsove glasovne postaje 080 22 44 za informacije o stanju na avtocestah, hkrati pa bo to obeležje najdaljšega mosta v Sloveniji, 833 metrov dolgega mosta čez reko Muro.

Potek trase in tehnične značilnosti avtoceste od Vučje vasi do Murske Sobote

Avtocestni odsek od Vučje vasi do Murske Sobote se začne v priključku Vučja vas na regionalni cesti R1-230 in se nato v blagem loku usmeri proti reki Muri, ki jo prečka z 833 metrov dolgim mostom. Po premostitvi reke Mure se pri naselju Mali Bakovci usmeri proti vzhodu in v dolgem loku preko kmetijskih površin poteka vse do razbremenilnika Ledave. Zaključi se v navezavi na že zgrajeno avtocesto od priključka Murska Sobota do Lipovcev.

Avtocestni odsek med priključkoma Vučja vas in Murska Sobota je dolg 7 km in je zgrajen kot štiripasovna avtocesta z odstavnimi nišami in vmesnim ločilnim pasom. Normalni prečni profil znaša 21,40 m, vozna in prehitevalna pasova sta široka 3,50 m, odstavne niše 3,50 m, širina srednjega ločilnega pasu znaša 3,20 m, robni pasovi so široki 0,30 m, bankini pa 1,50 m.

Poleg trase avtoceste so zgrajeni oziroma razširjeni štirje mostovi (most čez Muro, most čez razbremenilnik Ledave, most čez potok Mokoš, most čez razbremenilnik Ledave pod deviacijo). Zgrajeni so tudi trije nadvozi, en podvoz, dvanajst prepustov, trije podhodi za dvoživke ter sedemnajst deviacij kategoriziranih in nekategoriziranih cest v skupni dolžini 12.525 m. Urejena in prestavljena je bila vsa potrebna komunalna infrastruktura, zgrajenih je bilo sedem zadrževalnih bazenov, izvedene so bile regulacije vodotokov v skupni dolžini 2.045 m.

Nazaj