Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Odgovor na članek "Roki za poplačilo posojil začeli prehitevati DARS", avtorice Darje Kocbek, objavljen v Delu, 29.10.2003, na strani 2

29.10.2003

Avtorica v navedenem članku popolnoma neargumentirano navaja: "uprava DARS se je pri najemanju 'nadvse ugodnih posojil' v preteklih letih uštela za dobro milijardo evrov", zaradi česar naj bi se DARS "moral v prihodnjih 30 letih dodatno zadolžiti za 1,047 milijarde evrov".

Nič od navedenega ni točno, saj je DARS do konca leta 2002 črpal skupaj 769 milijonov evrov kreditov za gradnjo avtocest, refinanciranje kreditov v okvirih veljavnega Nacionalnega programa gradnje avtocest pa ni potrebno, čeprav je to z zakonom o t.i. "bencinskem tolarju" določeno, da se  sredstva zbrana na podlagi tega zakona uporabljajo tudi za poplačilo obveznosti iz najetih kreditov za gradnjo avtocest. Uprava DARS se torej ni uštela pri dosedanjem najemanju kreditov za gradnjo avtocest.

Po predlogu novega nacionalnega programa izgradnje avtocest (NPIA), ki je v državnozborski proceduri, pa je v prihodnosti predvideno refinanciranje, na podlagi simulacij Ekonomskega inštituta pravne fakultete. Refinanciranje pomeni podaljšanje rokov poplačila dela zapadlih obveznosti iz kreditov, najetih za gradnjo avtocest in ne pomeni dodatnega zadolževanja, kot to novinarka napačno interpretira. To pomeni, da se bo za poplačilo vseh zapadlih obveznosti iz kreditov in obveznic z uporabo instrumenta refinanciranja (podaljšanja roka poplačila) zagotovilo poplačilo vseh zapadlih obveznosti v celoti iz cestnine, ki jo plačajo uporabniki avtocest in ne pavšalno, vsi davkoplačevalci preko državnega proračuna.

Avtorica v članku nadalje navaja, da se je državni sekretar za ceste dr. Tomaž Vidic odločil "naliti čistega vina" in povedati prave številke o dosedanjem in prihodnjem najemanju posojil za gradnjo slovenskih avtocest in ob tem dodaja, da te podatke DARS skriva. Številke, ki jih navaja Darja Kocbek, so javne številke, objavljene tudi v tabeli 12 predloga novega nacionalnega programa izgradnje avtocest. DARS sicer ni predlagatelj tega dokumenta, ki pa je bil 8. septembra letos objavljen v 68. številki Poročevalca Državnega zbora in je dostopen tako poslancem kot tudi vsem novinarjem. Zakaj se Darji Kocbek te številke nenadoma zdijo veliko odkritje, nam ni znano.

Nazaj