Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Napredovanje gradnje viadukta Črni Kal, največjega objekta v Sloveniji

18.07.2003

Viadukt Črni Kal, dolžine 1.065 metrov, sestavljata dve ločeni zgornji voziščni konstrukciji. V globoki dolini ju podpirajo krakasto oblikovani stebri "Y" oblike, ki dosežejo višino tudi 87,5 m (skupaj s zgornjo konstrukcijo je višina najvišjega stebra 95 m), na koncu (gledano proti Obali) pa dvojni stebri. Največji razponi med stebri znašajo 140 m. Na objektu so v tem trenutku že vsi štirje pari vozičkov (posebna tehnološka oprema), s katerimi izvajalca, SCT in Primorje, na teh visokih enojnih stebrih po sistemu prostokonzolne gradnje izvajata zgornji konstrukciji. Vozički so nameščeni vsak na svojem stebru. Na nižjem delu, proti Kopru, kjer je višina dvojnih ločenih stebrov do 27 m, zgornji konstrukciji izvajalca gradita klasično na jeklenem odru po posameznih poljih.

Gledano v smeri proti morju je leva stran tega nižjega dela že zaključena, za njo na jeklenem odru gradijo desno polovico. Prav tako je že dokončana leva stran prostokonzolne gradnje na prvem izmed enojnih stebrov. Celotna oprema je bila premaknjena na drugi krak "Y" stebra, kjer zdaj izvajajo desno stran vozišča.

Šele, ko bosta izvajalca dokončala levo in desno voziščno konstrukcijo s prostokonzolno gradnjo in gradnjo na jeklenem odru, bosta lahko izvedla prvo vezavo voziščnih konstrukcij prostokonzolne gradnje (torej zgornje konstrukcije na velikih enojnih "Y" stebrih) z voziščno konstrukcijo, zgrajeno na jeklenem odru na manjših dvojnih stebrih. Voziščne konstrukcije se lahko povežejo šele, ko so kraki enojnega stebra polno obremenjeni - centrično obremenjen steber (to je, ko je končana konzolna gradnja obeh krakov).

S ceste so dobro vidni tudi prvi poševni kabli na stebru, ki se jih skladno s projektom  in predvideno tehnologijo gradnje namesti na štiri najvišje enojne "Y" stebre. S temi kabli se omejijo nihanja in stabilizirajo stebri v fazi prostokonzolne gradnje, enako kot je že praksa pri gradnji visokih viaduktov drugje po svetu. Kabli vodijo od vrha stebra do temeljev sosednjih dveh stebrov. Tam so sidrani v sidrna mesta, ki so bila pripravljena že pri izdelavi temeljev. Tik pred vezavo voziščnih konstrukcij bodo kabli za stabilizacijo odstranjeni.

Kmalu bosta izvajalca zaključila tudi še zadnjega izmed visokih krakastih ("Y") stebrov, ki jih gradita s posebnim samoplezajočim opažem. Voziščno konstrukcijo bosta izvajalca na tem stebru gradila po preselitvi para vozičkov iz prvega stebra.

 

Nazaj