Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Prevoz nevarnih snovi skozi predor Karavanke odslej drugače

31.05.2003

Prevoz nevarnih snovi, za katere veljajo določbe Evropskega sporazuma o mednarodnem cestnem prevozu nevarnega blaga (ADR), ki se opravljajo s prevoznimi enotami, ki jih je treba skladno z ADR označiti z oranžnimi tablami, bodo morala biti odslej opremljeni z vsaj eno opozorilno lučjo, ki oddaja oranžno svetlobo in zagotavlja  učinkovito opozarjanje (to je, da je svetloba opozorilne luči vidna z vseh strani in da se opozorilna luč vključi najmanj 50 metrov pred cestninsko postajo in ostane vključena med celotno vožnjo skozi predor), razdalja med vozečimi ali ustavljenimi prevoznimi enotami v predoru pa mora biti najmanj 150 metrov.

Prevozne enote, ki morajo imeti v skladu s predpisi o prevozu nevarnega blaga oranžne oznake, katerih številke za oznako nevarnosti se začnejo s številko 2 ali s podvojeno številko 3, 4, 5, 6 ali 8, ali je pred številkami napisana črka X, s mejo peljati skozi predor le, če so tudi varovane še z enim spremljevalnih vozilom, vozečim za prevozno enoto. Spremljevalno vozilo mora biti prav tako opremljeno z opozorilno lučjo, ki oddaja oranžno svetlobo, z napravami, ki vseskozi zagotavljajo obojestransko govorno povezavo s spremljano prevozno enoto in nadzornim centrom za predor ter gasilnimi aparati in drugo opremo po ADR, ki ustreza nevarnemu blagu spremljane prevozne enote. Najmanj en član voznega osebja spremljevalnega vozila mora imeti certifikat o posebni usposobljenosti voznikov skladno z določbami ADR, znati ravnati z varnostnimi napravami v predoru in imeti sposobnosti, znanje in pooblastila, da lahko ukrepa skladno s pisnimi navodili, ki so predpisana po ADR za voznika, in sprejme druge potrebne ukrepe do prihoda intervencijskih ekip. Spremljevalno vozilo bo zagotovljeno v okviru avtocestne vzdrževalne baze Hrušica, iz katere se predor Karavanke tudi nadzira.

Ob prevozu posebej nevarnih snovi še naprej velja, da bo promet skozi predor Karavanke za vse druge uporabnike v času trajanja tovrstnega prevoza zaprt.

Za potrebe hitrega in enostavnega obveščanja uporabnikov o prevozu in pogojih prevoza nevarnih snovi skozi predor Karavanke je pred cestninsko postajo Hrušica postavljena prometna signalizacija.

Celotno besedilo Dogovora med ministrstvom za promet Republike Slovenije in zveznim ministrstvom za promet, inovacijo in tehnologijo Republike Avstrije o prevozu nevarnega blaga skozi avtocestni predor Karavanke je objavljen na spletnih straneh DARS.
 

 

Nazaj