Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Zgrajena avtocesta od Murske Sobote do Lipovcev

15.11.2002
Murska Sobota, 15. novembra 2002 - Danes bo prometu predan prvi del štiripasovne avtoceste Vučja Vas-Beltinci, in sicer od priključka Murska Sobota do priključka Lipovci, v dolžini 4,2 km. Hkrati z omenjeno avtocesto bosta prometu predani tudi dvopasovnici, in sicer 1,2 km dolg zahodni krak južne zbirne ceste Murske Sobote in 2,2 km dolga obkanalska cesta. V okviru izgradnje avtocestnega odseka Vučja Vas - Beltinci je bila kot navezovalna cesta na avtocesto, v dolžini 7,6 km, rekonstruirana tudi regionalna cesta R1-230 med Radenci in Vučjo vasjo. S predajo omenjenih cest prometu se bodo izboljšale prometne razmere na območju Murske Sobote, saj bo ves tranzitni promet speljan po obvoznih cestah in avtocesti mimo mesta.

Za izgradnjo avtoceste in dvopasovnih navezovalnih cest je bilo sklenjenih pet gradbenih pogodb v skupni vrednosti 6,976 milijarde tolarjev. Leta 2000 so se začela začetna gradbena dela, ki so zajemala izgradnjo treh podvozov v Lipovcih, enega nadvoza v Rakičanu in priključno cesto Murska Sobota s pripadajočimi deviacijami (prestavitvami cest). Dela je izvajalo podjetje Gradis nizke gradnje Maribor, d.d.. Glavna gradbena dela, ki sta jih v skupnem nastopu izvajali podjetji SCT, d.d. in Primorje, d.d., so vključevala izgradnjo avtoceste med priključkoma Lipovci in Murska Sobota ter obkanalske ceste in so se pričela leta 2001, v istem letu pa se je pričela tudi gradnja zahodnega kraka južne zbirne ceste Murske Sobote. Dela je izvajalo Cestno podjetje Maribor, d.d.. Za prestavitev daljnovodov je bila pogodba sklenjena s podjetjem Elektroservisi, d.d. iz Ljubljane.  

Drugi del avtoceste Vučja vas-Beltinci, od priključka Vučja vas do priključka Murska Sobota, je v gradnji in bo dokončan ter predan prometu naslednje leto, vključno z 833 metrov dolgim   mostom čez Muro.

Avtocesta od Murske Sobote do Lipovcev je del bodočega prekmurskega avtocestnega kraka Maribor-Pince, ki je načrtovan v dolžini 87,3 km. Sestavljajo ga naslednji avtocestni odseki: Maribor-Lenart, dolžine 10,6 km, Lenart-Beltinci, dolžine 42,3 km ter Beltinci-Pince, dolžine 34,4 km. Od skupaj 87,3 km je bila doslej zgrajena dvopasovna, 6,8 km dolga obvoznica Lendave na avtocestnem  odseku Beltinci-Pince (kot dvopasovnica je bila zgrajena in predana prometu julija 1999, dograditev v štiripasovnico pa bo določena z novim rebalansom nacionalnega programa), danes bo prometu predana 4,2 km dolga štiripasovna povezava med Mursko Soboto in Lipovci. V gradnji je tretja etapa avtocestnega odseka Lenart-Beltinci, to je od Vučje vasi do Murske Sobote, v pripravi na gradnjo (izdelava projektne dokumentacije, odkupi zemljišč, arheološka izkopavanja) pa je druga etapa avtocestnega odseka Lenart-Beltinci, od Cogetincev do Vučje vasi. 

Avtocesta med priključkoma Murska Sobota in Lipovci

Trasa avtoceste se prične v priključku Murska Sobota in nato poteka med gramoznico ob lokalni cesti Murska Sobota-Bakovci ter športnim letališčem Jezera. Križanje lokalne ceste Rakičan - Jezera z avtocesto je urejeno z nadvozom. Zaradi bližine letališča je avtocesta na tem delu plitvo vkopana v dolžini okoli 400 m. Po prehodu iz plitvega vkopa je avtocesta speljana preko obstoječe in predvidene železniške proge ter glavne ceste Murska Sobota - Beltinci. Konča se za priključkom Lipovci na glavni cesti.

Avtocesta od Murske Sobote do Lipovcev je zgrajena kot štiripasovna avtocesta z odstavnimi nišami in vmesnim ločilnim pasom, z normalnim prečnim profilom 21,4 m. Od tega sta vozna in prehitevalna pasova široka 3,5 m, srednji ločilni pas 3,2 m (3,8 m na mestih, kjer avtocesto prečkajo nadvozi z vmesno podporo), robna pasova 0,3 m, bankini pa 1,5 m. Najmanjši vzdolžni sklon znaša 0,1 %, največji 1,5 %, najmanjši horizontalni polmer 1.500 m, vertikalni pa 20.000 m. Avtocesta je projektirana za računsko hitrost 120 km/h.

Nazaj