Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

V Novem mestu na ogled natečajne rešitve dveh mostov čez Krko

13.09.2018

V novomeški Knjižnici Mirana Jarca je od danes na ogled razstava projektnega natečaja za pridobitev strokovno najustreznejše arhitekturne, krajinske in urbanistične rešitve mostu na novi štiripasovni cesti ter vzporednega mostu za pešce in kolesarje čez reko Krko na 1. in 2. etapi načrtovane prometne povezave med avtocesto A2 Ljubljana–Obrežje pri Novem mestu ter priključkom Maline. Predsednik uprave družbe DARS dr. Tomaž Vidic je ob odprtju razstave izrazil zadovoljstvo, da je po uspešno zaključenem natečaju DARS d.d. že sklenil pogodbo z avtorjem prvonagrajene rešitve. To sta v skupnem nastopu projektantski podjetji Ponting d.o.o. iz Maribora in Pipenbaher inženirji d.o.o. iz Slovenske Bistrice.

 

 

Družba DARS si bo po besedah dr. Vidica prizadevala, da bi gradbeno dovoljenje za 5,5 km nove štiripasovnice, katere sestavni del sta tudi ta objekta, pridobila do konca letošnjega leta oziroma v začetku prihodnjega. Tako bi lahko že v prvi polovici prihodnjega leta objavili razpis za gradnjo tretje razvojne osi od priključka na avtocesto A2 pri Novemu mestu do priključka Osredek.  

V sodelovanju z Zbornico za arhitekturo in prostor Slovenije je bil v drugi polovici leta 2017 objavljen razpis za izdelavo natečajne rešitve za most čez reko Krko na novi štiripasovni cesti ter brv za pešce in kolesarje. Na razpis so prispele tri natečajne rešitve, ki so bile ocenjevane po izbranih merilih.

Ocenjevalno komisijo so sestavljali predstavniki naročnika DARS d.d., lokalne skupnosti ter inženirske in arhitekturne zbornice.

Konstrukcijska zasnova prvonagrajene natečajne rešitve za most je zasnovana kot dvojna gredna konstrukcija skupne dolžine 310 m. S tremi razpetinami premosti celotno dolino reke Krke ter ne posega v strugo in zavarovano oziroma najobčutljivejše območje brežin ob reki (Natura 2000). Konstrukcija bo izvedena po tehnologiji proste konzolne gradnje. Posebnost predstavlja izvirno oblikovana glavna podpora na eni strani v obliki razcepljenega stebra (oblike »V«). Brv za pešce in kolesarje je vzporedna z mostom ter z eno razpetino dolžine 135 m premosti območje struge reke Krke.

 

Odprtja razstave natečajnih rešitev so se udeležili tudi predsednik uprave družbe DARS dr. Tomaž Vidic, župan Mestne občine Novo mesto mag. Gregor Macedoni in eden izmed najbolj priznanih evropskih projektantov mostov Marjan Pipenbaher.

 

Predlagana rešitev se med vsemi rešitvami najceloviteje posveča prostoru ob reki ter se programsko in oblikovno smiselno navezuje na širše območje na levem in desnem bregu, tako da pod mostom ob mestni vpadnici ter ob obstoječi lokalni cesti prinaša ureditve zelenih površin ter površin za rekreacijo. Po zaključenem javnem natečaju je bilo izvedeno odpiranje ponudb in opravljena pogajanja z najugodnejšim ponudnikom za projektiranje navedenih dveh mostov.

Skladno z uredbo o državnem prostorskem načrtu je bila namreč za oba mostova čez Krko predvidena izvedba javnega projektnega natečaja. Izbrana rešitev je sedaj podlaga za izdelavo projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja in za izvedbo. DARS d.d. je pogodbo sklenil julija letos, ko je projektantski konzorcij tudi pričel z delom.

Celotna trasa tretje razvojne osi na jugu je razdeljena na štiri etape, gradnja pa je predvidena v dveh delih, in sicer:

  • prvi del (1. in 2. etapa): hitra cesta v dolžini 5,5 km, od priključka na avtocesto A2 pri Novem mestu do priključka Osredek, vključno z navezovalno Šentjoško cesto (dolžine 1,1 km), ki se na obstoječo Belokranjsko cesto priključi v območju Revoza, ter
  • drugi del (3. in 4. etapa): hitra cesta v dolžini 12,4 km, od priključka Osredek do priključka Maline, vključno z navezovalno cesto na Dole ( v dolžini 2,1 km) in predorom Gorjanci (dolžine 2,3 km).

Trenutno je v izdelavi dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja za prvi del hitre ceste (1. in 2. etapa) od priključka na avtocesto A2 pri Novem mestu do priključka Osredek. Skupna investicijska vrednost za prvi del hitre ceste je ocenjena na približno 110 milijonov evrov (brez DDV), pri čemer je pomemben del, skoraj dve petini ali 40 milijonov evrov, predvidenih iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR).

Na 3. in 4. etapi, na načrtovani skupno 12,4 km dolgi štiripasovnici od priključka Osredek do priključka Maline, je v sklepni fazi izdelava investicijske dokumentacije in študije širših ekonomskih učinkov, kakor tudi študije gradbeno-tehnične in prometne preveritve faznosti gradnje. Skupna investicijska vrednost drugega dela hitre ceste znaša po predinvesticijski zasnovi približno 315 milijonov evrov (brez DDV).

 

 
Nazaj