Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Zaplužimo v novo sezono

14.11.2018

Dan pred uradnim začetkom zimske sezone je v AMZS-jevem Centru varne vožnje na Vranskem potekal dogodek Zaplužimo v novo sezono, na katerem so se v prvem tovrstnem spretnostnem preizkusu pomerili vozniki snežnih plugov. Prva tri mesta so si prislužili vozniki DARS-ovih snežnih plugov. Sočasno je potekala okrogla miza, na kateri so strokovnjaki z Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI), Družbe RS za avtoceste (DARS d.d.), Policije, AMZS, Občine Kamnik, Pomgrada d.d. in Agencije RS za okolje ugotavljali, ali klimatske spremembe spreminjajo tudi zimsko službo. Ob začetku zimske sezone so predstavniki pristojnih služb tudi predstavili novosti in sporočili, da so na novo sezono dobro pripravljeni.

 

Vozniki snežnih plugov so se v spretnostnem preizkusu lahko pomerili v šestih različnih kategorijah

 

Namen dogodka Zaplužimo v novo sezono, ki ga je v sodelovanju z DARS in DRSI organiziral EDUCENTER, je opozoriti širšo in strokovno javnost o pomenu izvajanja zimske službe ter o izzivih, s katerimi se upravljavci cest in izvajalci zimske službe vsako sezono soočajo pri svojem delu. Kot je izpostavila namestnica direktorja DRSI Ljiljana Herga, je za uspešno izvajanje zimske službe potrebnega veliko znanja in koordiniranega dela. Tako na primer količine soli, ki so potrebne za posipavanje, določajo glede na temperature in stanja vozišča (zlasti količine ledu in snega na vozišču). Pomembni sta tudi vlažnost zraka in gostota prometa. Poudarila je tudi tesno sodelovanje med odgovornimi nosilci zimske službe in meteorološko službo, saj se lahko vremenske razmere kljub natančnim napovedim hitro spremenijo, se pa tudi na posameznih mestih oziroma mikrolokacijah razmere in pogoji močno spreminjajo. To velja predvsem za mesta, kjer je v bližini cest vodotok. Vsi ti dejavniki – od vrste vozišča in njegove temperature, vlažnosti zraka, vrste padavin in obremenjenosti ceste – tako vplivajo na stanje ceste v zimskem času.

Velika odgovornost je tudi na voznikih samih. Vodja službe za upravljanje prometa in prometne varnosti v družbi DARS Ulrich Zorin je zato pozval voznike, naj se v času zimskih razmer in še posebej napovedanega sneženja na pot odpravijo samo s predpisano zimsko opremo, upoštevajo prometno signalizacijo, ostanejo strpni in vožnjo prilagodijo razmeram na avtocesti. Da pa bi zmanjšali neljube dogodke, ki so povezani s tovornimi vozili, je predstavil tudi nekaj novosti: "Med novostmi zimske službe na avtocestah in hitrih cestah bo izločanje tovornih vozil v primeru zahtevnejših zimskih razmer, saj bosta Policija in cestninski nadzor družbe DARS nadzor z avtocestnih počivališč prenesla na traso avtocest. Ob dosedanjih že znanih lokacijah izločanja na odstavne pasove na posameznih odsekih letos dodatno uvajamo tudi izločanje na odseku štajerske avtoceste Šempeter–Arja vas, in sicer tako proti Ljubljani kot proti Celju, na razdalji več kot pet kilometrov v vsako smer. Letos smo postavili tudi testni portal za čiščenje snega in ledu s streh tovornih vozil in priklopnikov na počivališču Murska Sobota - sever, to je iz smeri Madžarske proti Mariboru, kjer je tudi eden najmočnejših tokov tranzitnega tovornega prometa. Če bodo vremenske razmere to dovoljevale (če bo sneg in nizke temperature), bomo lahko ugotovili, kako bo ta novost na naših avtocestah delovala. Če bo odziv voznikov tovornih vozil primeren (na območju testnega portala bo vgrajen tudi števec za beleženje števila uporabnikov), potem bomo prihodnjo pomlad pripravili predlog postavitve takšnih portalov še na nekaterih drugih možnih lokacijah na naši avtocestni mreži."

Ivan Kapun iz Policije pa je spomnil na zakonske določbe, ki veljajo pozimi, ko so vremenske razmere nepredvidljive in moramo udeleženci v prometu, predvsem vozniki motornih vozil, računati na možne hitre spremembe voznih razmer. Poudaril je, da je v spremenjenih voznih razmerah temeljni pogoj za varno udeležbo v prometu ustrezna zimska oprema motornega, pa tudi priklopnega vozila, za kar moramo poskrbeti pravočasno.

 

Klimatske spremembe vplivajo na zimsko službo

Zima je vsako leto nepredvidljiva, zato so ključnega pomena dobre in pravočasne priprave, vseeno pa so se sogovorniki na okrogli mizi strinjali, da se s klimatskimi spremembami spreminja tudi zimska služba. Bili so tudi enotnega mnenja, da je sodelovanje med pristojnimi službami na visoki ravni, kar posledično prinaša boljši zimski servis za uporabnike cest. Upravljavci in izvajalci zimske službe so na sezono dobro pripravljeni, redno tehnološko posodabljajo opremo in sledijo spremembam ključnih podnebnih trendov z dodatnimi tehnološkimi izboljšavami. Največ poudarka so udeleženci namenili preventivnim ukrepom.

Na spretnostnem preizkusu v pluženju s snežnimi plugi se je pomerilo šest ekip voznikov, ki so se preizkusili v šestih različnih disciplinah. Izkazalo se je, da je imela strokovna komisija AMZS težko nalogo pri podeljevanju ocen, saj so bili vsi vozniki snežnih plugov odlično pripravljeni in spretni pri premagovanju ovir na poligonu. Najbolje so se izkazali vozniki družbe DARS. Kristalni pokal pa je prešel v roke Boštjanu Verešu, vozniku strojniku iz avtocestne baze Murska Sobota.

 

Zmagovalci spretnostnega preizkusa: 1. mesto - Boštjan Vereš (sredina), 2. mesto - Stojan Pernat (levo), 3. mesto - Gabrijel Petrovčič (desno)

 

Nazaj