Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

DARS z EIB podpisal kreditno pogodbo za predor Karavanke

13.02.2020

Družba DARS je z Evropsko investicijsko banko (EIB) sklenila kreditno pogodbo za financiranje projekta predora Karavanke v višini 90 milijonov evrov. Ta, po vzpostavitvi novega elektronskega sistema cestninjenja tovornih vozil DarsGo in hkratne odstranitve in preureditve območij nekdanjih cestninskih postaj, predstavlja že drugo financiranje avtocestnega projekta v Sloveniji z jamstvom Evropske unije oziroma evropskega sklada za strateške naložbe (EFSI). Kreditno pogodbo so podpisali podpredsednica Evropske investicijske banke Lilyana Pavlova ter predsednik uprave DARS dr. Tomaž Vidic in član uprave mag. Gašper Marc.

 

 

Predor Karavanke je ključni avtocestni predor, ki povezuje Srednjo Evropo z Jugovzhodno Evropo, vendar trenutno predstavlja največje ozko grlo avtocestnega prometa med Slovenijo in Avstrijo. Izgradnja dodatne cevi in obnovitev obstoječe cevi bosta omogočila hitrejšo in udobnejšo avtocestno povezavo med obema državama, hkrati pa bosta bistveno izboljšala prometno varnost.

Predsednik uprave družbe DARS dr. Tomaž Vidic je izrazil zadovoljstvo ob podpisu kreditne pogodbe. EIB je izpostavil kot največjega in najpomembnejšega kreditodajalca družbe DARS, saj delež njegovih kreditov trenutno predstavlja kar 34 odstotkov kreditnega portfelja družbe. Brez današnje podpisane pogodbe je DARS z EIB sklenil že 12 kreditnih pogodb v skupni višini nekaj več kot milijardo in pol evrov, od česar je šest kreditov že v celoti odplačal, sicer pa je skupno odplačal že dobrih 800 milijonov evrov dolga pri EIB.

"Današnji podpis pogodbe v višini 90 milijonov evrov je ključen za zaprtje finančne konstrukcije za ta pomemben projekt na področju cestnega prometa med Slovenijo in Avstrijo. Projekt je pomemben tudi za razvoj celovitega vseevropskega prometnega omrežja in bo izboljšal neposredno povezavo dveh koridorjev jedrnega omrežja, baltsko-jadranskega in sredozemskega, kar je potrdila tudi Evropska komisija, ki izgradnjo predora sofinancira iz sredstev Instrumenta za povezovanje Evrope," je dejal predsednik uprave Vidic.

Spomnil je, da je bil postopek oddaje javnega naročila dolgotrajen in zelo zahteven, saj je morala Državna revizijska komisija kar petkrat odločati o zahtevkih za revizijo. S podpisom pogodbe 30. januarja letos je DARS postopek uspešno zaključil in izvajalec bo v nekaj dneh uveden v delo. DARS na podlagi zagotovil izvajalca pričakuje, da bo zamuda, ki je nastala zaradi dolgotrajnega postopka javnega naročila, v čim večji možni meri nadoknadena in da se bo po uspešnem zaključku del čim prej začela tudi sanacija in varnostna nadgradnja obstoječe, skoraj 30 let stare predorske cevi.

 

 

Podpredsednica EIB Lilyana Pavlova je v kratkem nagovoru poudarila, da bo nova predorska cev ustvarila nove poslovne priložnosti v tem delu Evrope, izboljšala prometno varnost in skrajšala potovalni čas milijonov potnikov, zlasti v času poletnih počitnic. Današnji podpis pogodbe pa je označila kot najnovejši primer dolgotrajnega in uspešnega sodelovanja EIB z DARS.

Evropski komisar za gospodarstvo Paolo Gentiloni je ob tej priložnosti podal izjavo za javnost. V njej je zapisal, da bo nova predorska cev prinesla številne koristi, med katerimi je izpostavil zmanjšanje števila prometnih nesreč, znižanje izpustov toplogrednih plinov in skrajšanje potovalnih časov. Kot je dodal, ta investicija krepi strateški del evropskega prometnega omrežja in dodatno potrjuje zavezanost EU trajnostni mobilnosti.

 

Nazaj