Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Prepoved prehitevanja tovornjakov za varnejše avtoceste

15.01.2021

Z današnjim dnem je po dolgotrajnih prizadevanjih začela veljati prepoved prehitevanja težkih tovornih vozil na avtocesti A1 med Šentiljem in Koprom, kar bo prispevalo k večji varnosti in pretočnosti na slovenskem avtocestnem križu. Ob tej priložnosti sta danes minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec in predsednik uprave družbe DARS mag. Valentin Hajdinjak v Regionalnem nadzornem centru Ljubljana spremljala uveljavitev prepovedi. Kot sta se lahko prepričala, so vozniki tovornjakov prepoved prehitevanja, ki velja med 6. in 18. uro, prvi dan njene uveljavitve tudi upoštevali.

 

Minister Jernej Vrtovec in predsednik uprave Valentin Hajdinjak v Regionalnem nadzornem centru Ljubljana v Dragomlju

 

Za ukrep prepovedi prehitevanja tovornjakov smo se v družbi DARS odločili v sodelovanju z Ministrstvom za infrastrukturo, ukrep pa je bil usklajen tudi z gospodarsko in obrtno zbornico.

Policija te dni izvaja poostren nadzor prometa na celotni avtocesti A1, ki ni obremenjena le v prometnih konicah, ampak je tudi sicer na njej daleč največ tovornega prometa med vsemi slovenskimi avtocestami. Najbolj obremenjeni odseki na avtocesti A1 (štajerski in primorski krak) so najmanj dvakrat bolj obremenjeni s tovornimi vozili od primerljivih odsekov na avtocesti A2 (gorenjski in dolenjski krak).

V družbi DARS pričakujemo, da bo ukrep prispeval k večji varnosti in pretočnosti prometa na slovenskih avtocestah. Težka tovorna vozila s prehitevanjem namreč ne bodo zavirala prometnega toka na prehitevalnem pasu, saj je ta namenjen samo prehitevanju. Lažje oziroma učinkovitejše bo tudi vzpostavljanje reševalnega pasu. Ob prometnih nesrečah bodo namreč vsa težka tovorna vozila po desnem pasu, zaradi česar bo lažje vzpostaviti reševalni pas za intervencijska vozila in hkrati hitreje odstraniti posledice prometne nesreče ter tako ponovno odpreti avtocesto za promet. Lažje in bolj tekoče bo tudi razvrščanje vozil, s tem pa se bo povečala tudi pretočnost samega prometa pred delovnimi zaporami in pred mejnimi prehodi.

Glede na izkušnje bo ukrep dosegel svoj namen le ob ustreznem nadzoru, zato v družbi DARS pozdravljamo in podpiramo vzpostavitev avtocestne policije.

 

Nazaj