Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Začenja se obnova severne ljubljanske obvoznice med Novimi Jaršami in Bežigradom

11.06.2021

Zaradi začetka obnove severne ljubljanske obvoznice bosta od sobote, 12. junija 2021, v obe smeri vožnje zaprta prehitevalna pasova med Šmartinsko cesto in krožiščem Tomačevo ter med krožiščem Tomačevo in Dunajsko cesto. Delno zaporo lahko pričakujete tudi na kraku D krožišča Tomačevo, ki vodi na severno ljubljansko obvoznico proti Jaršam oz. Štajerski. Ob tem DARS vse voznike poziva, naj upoštevajo prometno signalizacijo ter vozijo varno in strpno.

 

 

Konec tedna se bo s postavitvijo prve faze delovne zapore začela dvomesečna obnova severne ljubljanske obvoznice H3 med Šmartinsko cesto in krožiščem Tomačevo ter med krožiščem Tomačevo in Dunajsko cesto. Dela bodo potekala v času, ko je prometna obremenitev ljubljanske obvoznice v primerjavi s preostalim letom najnižja, obsegajo pa obnovo 1,3 kilometra cestišča na vsaki polovici hitre ceste ter vseh štirih navezovalnih krakov krožišča Tomačevo na H3. Na samem krožišču Tomačevo pa dela ne bodo potekala.

V prvi fazi delovne zapore, predvidoma do 25. junija 2021, bosta med Šmartinsko cesto in krožiščem Tomačevo ter med krožiščem Tomačevo in Dunajsko cesto v obe smeri vožnje zaprta prehitevalna pasova. Promet bo še vedno potekal po obeh polovicah hitre ceste, po dveh zoženih pasovih v vsako smer vožnje. V drugi fazi delovne zapore, predvidoma od 26. junija do 19. julija 2021, pa bo za ves promet zaprto smerno vozišče severne ljubljanske obvoznice proti Bežigradu (Primorski). Promet bo urejen po drugi polovici hitre ceste dvosmerno, po dveh zoženih pasovih v vsako smer vožnje ter z omejitvijo hitrosti vožnje na 60 km/h.

Sledi tretja faza delovne zapore, predvidoma od 20. julija do 12. avgusta 2021, ko bo za ves promet zaprto smerno vozišče hitre ceste proti Jaršam (Štajerski), promet bo potekal po že obnovljeni polovici hitre ceste, po dveh zoženih pasovih v vsako smer vožnje ter z omejitvijo hitrosti vožnje na 60 km/h. V zadnji, četrti fazi delovne zapore, predvidoma od 13. do 17. avgusta 2021, pa bo promet enako kot v prvi fazi potekal po obeh polovicah hitre ceste, po dveh zoženih pasovih v vsako smer vožnje, saj bosta prehitevalna pasova zaprta zaradi zapiranja začasnih križnih prehodov z ene polovice hitre ceste na drugo.

 

 

Zapore navezovalnih krakov krožišča Tomačevo

Od pričetka del bo zaradi izgradnje opornega zidu na mestu nove niše za cestninski nadzor delna zapora kraka D krožišča Tomačevo, ki s krožišča vodi na severno ljubljansko obvoznico proti Jaršam (Štajerski). Od predvidoma 26. junija do 7. julija 2021 bo zaprt krak A, ki s hitre ceste iz smeri Jarš (Štajerske) vodi na krožišče Tomačevo, medtem ko bo od predvidoma 8. do 19. julija 2021 zaprt krak B, ki s krožišča vodi na severno ljubljansko obvoznico proti Bežigradu (Primorski).

Celotni čas trajanja tretje faze, predvidoma med 20. julijem in 12. avgustom 2021, bo zaprt krak C, ki s severne ljubljanske obvoznice iz smeri Bežigrada (Primorske) vodi na krožišče Tomačevo. Obvoz bo urejen čez priključek Ljubljana Bežigrad (Dunajska cesta) ter po servisni cesti čez krožišče Tomačevo in naprej proti Jaršam. Popolna zapora kraka D (s krožišča Tomačevo na severno ljubljansko obvoznico proti Jaršam oz. Štajerski) pa bo predvidoma od 1. do 12. avgusta 2021.

 

K večji pretočnosti lahko bistveno prispevajo vozniki sami

Obnova bo potekala v poletnem času, ko je na ljubljanski obvoznici v primerjavi s preostalim letom manj prometa, manj izrazite so tudi jutranje in popoldanske prometne konice (še posebej po 24. juniju 2021, ko se začnejo šolske počitnice). Kljub temu pa je na odseku, kjer bodo potekala dela, zlasti ob konicah pričakovati zastoje, saj do njih prihaja tudi takrat, ko ni nobenih del. Zastoji bodo najbolj izraziti predvsem v prvih dneh spremenjene prometne ureditve.

K večji varnosti in pretočnosti prometa ob postavljeni delovni zapori lahko prispevajo tudi uporabniki avtocest, in sicer z upoštevanjem prometnih predpisov, prometne signalizacije, pravilno razvrstitvijo pred zaporo in strpnostjo v primeru zastoja. Prekratka varnostna razdalja, nepotrebno prehitevanje in menjava prometnih pasov pred zaporo in v njej ali oviranje prehitevalnega pasu s strani voznikov tovornjakov hitro privede do nesreče in posledično daljših zastojev. Vozniki lahko k zmanjšanju morebitnih zastojev veliko prispevajo tudi tako, da se skozi zaporo vozijo čim bolj tekoče, brez ogledovanja gradbišča.

Med obnovo severne ljubljanske obvoznice (H3) bo tranzitni tovorni promet preusmerjen na južno (A1) in vzhodno (A1) ljubljansko obvoznico. Na vzhodni ljubljanski obvoznici so namreč že uspešno zaključena obsežnejša obnovitvena dela v predoru Golovec in na trasi avtoceste mimo priključka Letališka cesta (Industrijska cona Moste).

 

 

Prvo večje obnovitveno delo med Novimi Jaršami in Bežigradom

Odsek med Šmartinsko in Dunajsko cesto je bil zgrajen in predan prometu leta 1996. Do danes so se na tem območju izvajala le lokalna popravila na vozišču za zagotavljanje ustrezne prometne varnosti, zato gre za prvo večje obnovitveno delo na tem četrt stoletja starem odseku.

Obnova, ki bo zaključena sredi avgusta, bo vključevala zamenjavo zgornjega ustroja ceste, širitev vozišča ob zunanjem robu za vzpostavitev zapore C 2+2 (dva začasna vozna pasova v vsako smer na enem smernem vozišču), sanacijo in preplastitev vseh štirih krakov krožišča oziroma priključka Tomačevo, zamenjavo jeklene varnostne ograje, zamenjavo betonske varnostne ograje v ločilnem pasu med obema smernima voziščema hitre ceste, novo razsvetljavo, novo horizontalno in vertikalno signalizacijo, ureditev odvodnjavanja ter ureditev bankin. Posebna pozornost bo namenjena vodovarstvenem območju Ljubljanskega polja, saj bo moral izvajalec upoštevati vse ukrepe za zaščito podzemne vode.

Za obnovo je bila na javnem razpisu izbrana ekonomsko najugodnejša ponudba izvajalca Mapri Proasfalt d.o.o., Ljubljana. Pogodbena vrednost znaša 4.289.289,55 EUR (brez DDV) oziroma 5.232.933,25 EUR (z DDV), rok izvedbe je 65 dni od uvedbe izvajalca v delo.

Obnova edinega preostalega dela severne ljubljanske obvoznice, med Zadobrovo in Šmartinsko cesto, je načrtovana za leto 2022, skupaj z glavnimi deli rekonstrukcije priključka Leskoškova cesta (Nove Jarše).

 

 

Pred potjo preverite razmere na cestah:

  • PIC (prometnoinformacijski center): www.promet.si ali telefon 1970
  • avtomatski telefonski odzivnik o stanju prometa na avtocestah: 080 22 44
  • mobilna aplikacija Promet+

Nazaj