Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Testna polja samonadzora varnostne razdalje

10.09.2009

Direktorat za ceste Ministrstva za promet, DARS d.d. in Policija so na današnji skupni novinarski konferenci predstavili različne načine ugotavljanja varnostne razdalje, s poudarkom na tako imenovanem dvesekundnem testu, ki ga lahko voznice in vozniki že preizkusijo na slovenskih avtocestah. 

Vožnja na prekratki varnostni razdalji statistično predstavlja enega najbolj pogostih vzrokov prometnih nesreč. Največkrat je ta vzrok povezan tudi s prehitro vožnjo. Velika večina voznikov vozi preblizu zaradi nepoznavanja dolžine zaustavitvene poti, ki jo njihovo vozilo pri zavijanju glede na hitrost in stanje vozišča opravi, del voznikov napačno meni, da s krajšo varnostno razdaljo povečajo propustnost ceste in da bodo tako hitreje na cilju, nekateri pa poskušajo z agresivnim »prilepljanjem« na zadek predhodnega vozila tega spraviti iz prehitevalnega na vozni pas.

Zato je DARS d.d. skupaj z ministrstvoma za promet ter za notranje zadeve pristopil k aktivnostim, ki bi lahko na tem področju izboljšale stanje v voznih navadah uporabnikov avtocest in hitrih cest ter posledično prispevale k izboljšanju stanja prometne varnosti. Želeli smo izvesti dodatne aktivnost, ki bi po naši oceni lahko ugodno vplivale predvsem na vozne navade voznikov, kar v nadaljevanju prispeva k varnejšemu prometu. Iskali smo rešitve na vprašanja:

  • »kako povečati varnostno razdaljo?« in
  • »kakšni naj bi bili ukrepi, da bi uporabniki med vožnjo bolj upoštevali varnostno razdaljo?«.

Ker so na tem področju v tujini izvedli mnogo različnih ukrepov, smo rešitev našli pri naših severnih sosedih, Avstrijcih. Odločili smo se za sekundno metodo ali pravilo dveh sekund, ki ga uporabljamo tako, da ob robu vozišča izberemo neki predmet oz. orientacijsko točko (na primer postavljen prometni znak, cestni smernik, ipd.). Ko pred nami vozeče vozilo z zadnjim delom vozila prevozi to točko, začnemo šteti v sekundnem taktu: »enaindvajset, dvaindvajset«. Če isto mesto s sprednjim delom vozila prevozimo ob izteku štetja dveh sekund, imamo ustrezno varnostno razdaljo, če ga prevozimo prej, je naša varnostna razdalja premajhna.

Na slovenskih avtocestah smo izvedli 5 testnih polj »samokontrole varnostne razdalje«, in sicer:
- A 1, odsek Razdrto – Postojna na primorski avtocesti,
- A 1, odsek Vransko – Šentrupert na štajerski avtocesti,
- A 2, Čatež – Drnovo na dolenjski avtocesti,
- A 2, Podtabor – Kranj zahod na gorenjski avtocesti,
- A 1, priključek Maribor vzhod – razcep Dragučova na mariborski vzhodni avtocestni obvoznici.

DARS d.d. je testna polja za samonadzor vzpostavil po 68. členu Zakona o javnih cestah, kar pomeni, da gre za obvestila, za katera ni predpisana prometna signalizacija.

Da si bodo lahko uporabniki spletnih strani samonadzor varnostne razdalje lažje predstavljali, ja DARS d.d. pripravil animacijo; dostopna je prek te povezave.

Nazaj