Medijsko središče
Povezani s pravočasnimi in relevantnimi informacijami.
Policija in DARS za večjo varnost tudi z meritvami hitrosti
Prehitra oziroma neprilagojena hitrost je poleg neustrezne varnostne razdalje zelo pogost vzrok nesreč na naših avtocestah, ki se lahko končajo tudi tragično. Poleg tega prometne nesreče ob tako povečanem prometu vodijo v hude zastoje. Na odseku štajerske avtoceste med Trojanami in Podmiljem bo proti Ljubljani od ponedeljka, 30. januarja, od 7. ure zjutraj dalje začel delovati sistem merjenja povprečne hitrosti vožnje, na podlagi katerega bo Policija kršiteljem izrekala globe.
Voznike opozarjamo, da je predpisana hitrost vožnje na tem odseku 100 km/h in da jih od navedenega termina dalje v primeru morebitne prekoračitve hitrosti Policija lahko oglobi s plačilnim nalogom, ki ga bodo prejeli po pošti.
Policija, ki je pristojna za nadzor hitrosti in sankcioniranje kršiteljev, bo v okviru tega projekta izvajala meritve na približno petkilometrskem odseku med priključkom Trojane in izvozom iz predora Podmilj (oziroma prvim elektronskim portalom po izvozu iz navedenega predora). Tako imenovano sekcijsko merjenje hitrosti vožnje bo potekalo zgolj v smeri proti Ljubljani, saj je analiza pokazala, da je z vidika večjih prekoračitev hitrosti in posledic prometnih nesreč (tudi smrtna žrtev) na odseku prek Trojan problematična še zlasti smer Maribor–Ljubljana.
V praksi bo sekcijsko merjenje, poenostavljeno povedano, potekalo tako, da bo najprej prva kamera na portalu pred predorom Trojane zabeležila registrsko številko vozila (fotografija se bo shranila kot zakodirana v sami kameri) in čas prevoza, nato pa še druga, nameščena na portalu po izvozu iz predora Podmilj. Kameri bosta nato poslali registrsko številko (in ne fotografije vozila) v pristojni center Policije. Ko bo prek ustreznega sistema ugotovljena hitrost vožnje na približno petkilometrski razdalji med kamerama, bo zgolj pri kršiteljih kamera posredovala v center tudi fotografijo vozila. Ob tem velja poudariti, da ne gre za snemanje, ampak za fotografiranje: v primeru, da ni kršitve, se fotografija izbriše v kameri, v nasprotnem primeru se fotografija posreduje na strežnik, ki je v prostorih in pristojnosti Policije. S podatki ne bo mogoče manipulirati oziroma jih brisati ali spreminjati.
Sekcijsko merjenje hitrosti je v primerjavi s »klasičnimi« stacionarnimi radarji na avtocestah bistveno boljši način zagotavljanja vožnje s predpisano hitrostjo na večjih razdaljah. Voznik mora namreč na daljšem odseku upoštevati predpisano najvišjo dovoljeno hitrost in ne le na krajšem odseku, kot je to pri stacionarnih radarjih. Zato je to primerna rešitev na odsekih z več nevarnimi mesti, kar predori na vsak način so.