Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

»Ko gasilci pridemo do predora, ne vidimo kaj se dogaja znotraj, nadzorni centri so naše oči«

15.11.2016

 

 

Tako je komentiral vlogo nadzornega centra Sale Kostrič, podpoveljnik PGD Bistrica pri Tržiču, ki se je skupaj s sinom udeležil dneva odprtih vrat v nadzornem centru. Letošnji že tretji dan odprtih vrat je bil vsebinsko namenjen pripravi na zimsko sezono. Posnetki nadzornih kamer kažejo, da se Darsovo poslanstvo posipanih in spluženih cest težje izvaja ravno zaradi zdrsov vozil, ki niso ustrezno opremljena. Nadzornik prometa Simon Grimšič je ob tem opozoril na obvestila ARSO: »Če ARSO opozarja, da bo čez štiri ure mrzel, leden dež, jaz si ne bi upal reči, morda pa ne bo.« Dars vsa opozorila jemlje resno in se na njih odgovorno pripravi, posipanje se tako preventivno odvija že pred sneženjem. Dars preko nadzornih centrov v Ljubljani, Kozini, na Vranskem, Slovenskih Konjicah in na Hrušici 24 ur na dan in 365 dni v letu preko video nadzornih in detekcijskih kamer, mikrovalnih detektorjev, vremenskih postaj, predorskih sistemov, klicev Darsovih vzdrževalcev ali uporabnikov in prek drugih orodij spremlja promet in glede na vrsto dogodka ustrezno ukrepa. Bodisi nadzornik prometa informacijo posreduje uporabnikom preko Prometno-informacijskega centra in sistema Kažipot, ali objavi ustrezno vsebino na portalih, ali pa v primeru izrednih dogodkov nemudoma obvesti intervencijske službe.

»Nadzornik prometa mora biti zbran, natančen, umirjen, iznajdljiv ter se mora znati hitro prilagajati«, je o kompetencah poklica spregovorila nadzornica prometa Tjaša Krmac. Nadzorniki prometa so v službi 12 ur in v tem času se jim pogosto prižigajo alarmne naprave.

List iz dnevnika nadzornega centra

»V predoru Trojane v smeri proti Mariboru se je ob 7.30 ustavilo osebno vozilo. Pri pregledu z nadzorno kamero ugotoviva, da gre verjetno samo za ustavljeno vozilo. Ko pa so potniki izstopili iz avtomobila in pričeli v paniki pregledovati vozilo, ugotoviva, da ne gre samo za ustavljeno vozilo, ampak nekaj hujšega. Uporabnik se posluži klica v sili in pove, da gre za požar osebnega vozila, preko kamere še ni bilo mogoče videti ne dima in ne ognja, preko klica v sili ga usmeriva, kje lahko najde gasilni aparat in poskuša do prihoda gasilcev pogasiti požar ali ga vsaj omejiti, pri tem pa mora biti pozoren, da ne bi ogrožal lastne varnosti. Klicatelj je razumel in potrdil, da vidi gasilnik in ga bo uporabil. Odnese ga do šoferja, iz posnetka se lepo vidi kako mu izroči gasilnik, ta pa ga aktivira in pogasi požar (pri izročitvi gasilnika šoferju se lepo vidi ogenj izza armaturne plošče pri odprtem pokrovu motorja). Predor je bil v smeri proti Ljubljani že zaprt z rdečo lučjo, takoj za tem pa je z dvigom aparata sprožil tudi požarni algoritem za obe cevi predora Trojane. Po prihodu gasilcev, so ti podrobno pregledali vozilo in ugotovili, da je uporabnik v celoti pogasil ogenj, mi pa smo po 35 minutah predor odprli, promet je potekal po prehitevalnem pasu. Vzdrževalci so počistili vozišče, vlečna služba je odpeljala osebno vozilo, skozi predor je promet normalno stekel po 1 uri in 5 minut.«


Vir: Primorske novice

 

 

 

 

 

 

 

 


Utrinek z Vranskega, kjer je obiskovalce sprejel in jim vlogo nadzornega centra pojasnil vodja NC Vransko Mitja Stojnšek. 

 

Vodja RNC Ljubljana Boštjan Smrdelj je trem televizijskim hišam pokazal posledice nepripravljenosti vozil v zimski sezoni, ki so jih ujele nadzorne kamere. 

 

V popoldanskem času so si nadzorni center v Ljubljani skupaj s Smrdeljem ogledali tudi člani hrvaškega društva KoREMA.

 
Nazaj