Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Uporaba odstavnega pasu v nenujnih primerih je nevarna in prepovedana

03.07.2020

V družbi DARS v zadnjem obdobju beležimo povečanje števila primerov, ko se na odstavnem pasu ustavljajo tudi vozila, ki niso v okvari. V zvezi s tem opozarjamo uporabnike, da je ustavljanje na odstavnem pasu (tako kot tudi vožnja ali prehitevanje po odstavnem pasu) izredno nevarno početje, ki je tudi zakonsko prepovedano.

 

 

Na odstavnem pasu se zaradi okvar ustavljajo različna vozila (osebna, tovorna, avtobusi in druga). Tam stojijo tudi vozila in delovni stroji vzdrževalcev DARS, ki izvajajo dela rednega vzdrževanja (predvsem letna vzdrževalna dela, kot je na primer košnja) oziroma vzpostavljajo prometno signalizacijo za delovne zapore avtocest.

Da je zadrževanje na odstavnem pasu nevarno, priča že podatek, da se vsako leto na odstavnih pasovih avtocest zgodi v povprečju 18 naletov na vozila ali opremo vzdrževalcev ter 16 naletov na vozila v okvari. V naletih so poleg vozil pogosto poškodovani tudi ljudje: ko se iz vozila umikajo za odbojno ograjo, ko nameščajo varnostni trikotnik ali ko stojijo ob vozilu in čakajo na pomoč. Vsako leto je tako v povprečju poškodovanih osem oseb, od tega so štirje vzdrževalci avtocest. Pogoste so hude poškodbe, zabeležili pa smo tudi že smrtne žrtve, tako med uporabniki kot vzdrževalci avtocest.

Med povzročitelji zgoraj opisanih naletov je približno 50 odstotkov voznikov tovornih vozil, 40 odstotkov voznikov osebnih vozil in 10 odstotkov voznikov kombiniranih vozil (kombijev). 70 odstotkov povzročiteljev je uporabljalo vozilo s slovensko registrsko tablico, 30 odstotkov pa je upravljalo vozilo s tujo registracijo.

 

 

Vse uporabnike opozarjamo, naj ne vozijo ali prehitevajo po odstavnem pasu. V primeru okvare vozila pa naj poskrbijo za svojo varnost, tako da vklopijo varnostne utripalke, oblečejo odsevni jopič, postavijo varnostni trikotnik in se čim prej umaknejo za odbojno ograjo. Za klic na pomoč lahko uporabijo enega od SOS-stebričkov, ki so običajno med seboj oddaljeni dva kilometra.

Nazaj