Medijsko središče
Povezani s pravočasnimi in relevantnimi informacijami.
Med turistično sezono manj zastojev na koncu podravske avtoceste
Ob začetku letošnje turistične sezone so se v javnosti pojavile bojazni, da bodo zastoji na koncu podravske avtoceste občutno daljši kot ob koncih tedna med lansko sezono. V jeseni 2015 so namreč izvajalci začeli graditi preostalih 13 kilometrov avtoceste med Draženci (Ptujem) in Gruškovjem na meji s Hrvaško. Gradbišče je neposredno ob obstoječi glavni cesti Ptuj–Gruškovje, kar lahko vpliva na promet. Zato smo pred sezono sprejeli ukrepe za večjo pretočnost prometa, ki smo jih začeli izvajati v prvi polovici julija. Družbi DARS d.d. je v sodelovanju z drugimi deležniki tako uspelo, da je bil promet bolj pretočen kot v lanski sezoni.

Uspešnost ukrepov, preusmeritev in nadomestnih prometnih poti potrjujejo podatki o zastojih na koncu podravske avtoceste v sedmih poletnih sobotah, ki so tradicionalno prometno najbolj obremenjene, saj smo zabeležili manjše zastoje kot ob enakih lanskih sobotah.

Na zadnjo avgustovsko soboto, 27. avgusta 2016, na koncu podravske avtoceste nismo več beležili zastojev.
V družbi DARS d.d. smo pred začetkom letošnjega poletja za omilitev števila potnikov na Hrvaško prek mejnega prehoda Gruškovje izdelali Plan upravljanja mednarodnega prometnega toka Šentilj–Gruškovje.
Ukrepi, ki so se med drugim izvajali v letošnji turistični sezoni:
• S predstavniki avstrijskega upravljavca avtocest, ASFINAG, smo se dogovorili, da na elektronske portale na območju Gradca (smer Slovenija) prikazujejo prometne vsebine o opozarjanju na zastoje Slivnica–Draženci.
• Za potrebe informiranja mednarodne javnosti smo izdelali in natisnili več 10.000 letakov, na katerih so označene alternativne poti v smeri hrvaškega primorja v primeru zastojev na avtocesti A4 Slivnica–Draženci oziroma A1; delimo jih med drugim na prodajnih mestih vinjet iz smeri Gradca proti Šentilju ter na Šentilju, objavljamo ga tudi prek spletnih omrežij.
• Prometno informacijski center obvešča AMZS in druge relevantne organizacije (nemški ADAC, hrvaški HAC, itd.).
Zgoraj so našteti le trije od več ukrepov (posamezne na državnih cestah izvaja tudi Direkcija RS za infrastrukturo) za omilitev zastojev na trasi Šentilj–Gruškovje, aktivno sodeluje tudi Policija.
Graditev preostalih 13 kilometrov podravske avtoceste, ki jo iz Kohezijskega sklada sofinancira Evropska unija, je s pripravljalnimi deli stekla sredi poletja 2015, zato je letošnja turistična sezona prva, ko promet poteka ob gradbišču prihodnje avtoceste, deloma pa dela vplivajo tudi na promet na vzporedni cesti. Klub temu smo uspeli vsakoletne zastoje zmanjšati. Graditev avtoceste poteka skladno s časovnico, tako da jo bomo v celoti predali prometu predvidoma proti koncu leta 2018.
Predvidoma konec septembra letos bo stekel promet že po prvih treh kilometrih avtoceste od razcepa Draženci proti Gruškovju. Za promet bo odprta polovica avtoceste (torej eno smerno vozišče), po kateri bo promet potekal dvosmerno. Predvidoma konec novembra letos pa bo promet potekal dvosmerno že po nekaj več kot sedmih kilometrih novega smernega vozišča podravske avtoceste med Draženci in Podlehnikom. Promet bo potekal dvosmerno po polovici nove avtoceste med Draženci in Podlehnikom tudi v prihodnji turistični sezoni.
