Medijsko središče
Povezani s pravočasnimi in relevantnimi informacijami.
Uspešno zaključena tudi preureditev šeste cestninske postaje
Preureditev čelne cestninske postaje Tepanje na štajerski avtocesti je bila zaključena v načrtovanem roku. Do začetka glavne turistične sezone je DARS d.d. uresničil cilj in od lanske jeseni dalje preuredil šest prometno najbolj obremenjenih cestninskih postaj: Log in Videž na primorski avtocesti, Torovo na gorenjski, Dob na dolenjski ter Kompolje in Tepanje na štajerski avtocesti.
V okviru rušitve in preureditve čelne cestninske postaje Tepanje sta bila odstranjena sredinska cestninska otoka, kar je omogočilo vzpostavitev prostega prometnega toka vinjetnih vozil za prevozno hitrost 60 km/h. Izvajalec del je med drugim porušil tudi obstoječo nadstrešnico nad vinjetnimi stezami, opravil gradbena in asfalterska dela na teh stezah, preuredil električne inštalacije (napajalne, komunikacijske, signalne in krmilne) ter poskrbel za prometno opremo (varovalne ograje, talne označbe in vertikalna prometna signalizacija).
![]() |
|
Preurejena CP Tepanje |
Sicer pa, kakor je znano, ne gre za odstranitev cestninskih postaj v celoti, saj je to povezano z drugačnim načinom cestninjenja - elektronskim cestninjenjem tovornih vozil v prostem prometnem toku - ECS v PPT. Na obstoječih cestninskih postajah se namreč do uvedbe ECS v PPT še vedno cestninijo tovorna vozila, zato jih do dokončne uvedbe nekega drugega modela pobiranja cestnine ni mogoče v celoti odstraniti.
Z odstranitvijo betonskih otokov med vinjetnimi stezami je zagotovljena večja pretočnost in varnost prometa.
Pretočnost prometa skozi preurejene cestninske postaje je boljša, saj ni več prepletanja več pasov, npr. iz treh v dva, ampak vinjetna vozila vseskozi vozijo po dveh pasovih prek cestninske postaje, s tem je večja tudi varnost in prometnih nesreč, ki so nastajale tudi zaradi prepletanja več pasov, praktično ni več.
Gre sicer, tako kažejo tudi podatki o štetju prometa za leto 2011, za prometno najbolj obremenjene čelne cestninske postaje (ČCP): na ČCP Log je povprečni letni dnevni promet znašal nekaj več kot 59.000 vozil na dan, na ČCP Torovo in Kompolje približno 40.000 vozil, na ČCP Tepanje približno 30.000, na ČCP Dob skoraj 26.000 ter na ČCP Videž nekaj manj kot 19.000, kolikor je znašal tudi na ČCP Pesnica, katere preureditev je za zdaj predvidena septembra letos, v okviru obnove vozišča na odseku avtoceste na tem območju.
Za primerjavo, na čelnih cestninskih postajah Bazara in Nanos na vipavski hitri cesti, Dane na odcepu primorske avtoceste proti Fernetičem na meji z Italijo in Drnovem pri Brežicah na dolenjski avtocesti se povprečni letni dnevni promet giblje med 9.000 in 13.000 vozil na dan.
V okviru prve faze je bila poleg preureditve navedenih šestih čelnih cestninskih postaj v letošnjem letu načrtovana tudi popolna odstranitev čelne cestninske postaje Vransko na štajerski avtocesti, na kateri povprečni letni dnevni promet znaša skoraj 38.000 vozil. V drugi polovici maja letos je bil tako na portalu javnih naročil objavljen razpis »Preureditev odseka AC A1 0042 in 0642 od km 5,510 do km 5,750 z namenom vzpostavitve prostega prometnega toka« oz. odstranitev čelne cestninske postaje Vransko. S tem bi bila čelna cestninska postaja Vransko ukinjena, zaradi česar bi bilo potrebno spremeniti način cestninjenja na štajerskem avtocestnem kraku; to razdaljo bi za nevinjetna vozila cestninili na cestninski postaji Kompolje.
Na Ministrstvo za infrastrukturo in prostor je bila v prvi polovici maja posredovana pobuda za opustitev čelne cestninske postaje Vransko na štajerskem avtocestnem kraku ter na to pobudo vezan predlog sprememb Uredbe o cestninskih cestah in cestnini ter predlog za izdajo soglasja k posledičnim spremembam Cenika cestnine za uporabo cestninskih cest.
Ker DARS d.d. ni prejel soglasja k predlogu o spremembi Uredbe o cestninskih cestah in cestnini, je javni razpis prekinil.