Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

A1 Šentilj - Srmin

Avtocestna smer severovzhod - zahod je neposredna povezava med slovensko obalo na zahodnem kraku (Koper) in Šentiljem na avstrijski meji na severu, z odcepi proti Sežani (Italija), Novi Gorici (Italija) in Lendavi (Madžarska).

Hkrati ta smer pomeni povezavo s severno Italijo (Škofije, Fernetiči in Vrtojba), severno jadranskimi pristanišči in Panonsko nižino ter Madžarsko (pri Pincah) in Avstrijo (pri Šentilju). Zato je ta avtocestna smer pomembna povezava med državami članicami Evropske unije z vzhodno evropskimi deželami južno od Alp in je del V. evropskega prometnega koridorja (Trst - Koper - Postojna - Ljubljana - Budimpešta), ki je eden od prioritetnejših povezav za centralno in vzhodno Evropo do leta 2010. V Nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji je opredeljena gradnja skupaj 406 km avtocest in hitrih cest na smeri vzhod - zahod.

S predajo prometu 8,2-kilometrskega avtocestnega odseka Trojane - Blagovica je od 12. avgusta 2005 v celoti dokončana 230,7 km dolga avtocesta A1 Maribor - Ljubljana - Koper. Na avtocesti od Šentilja do Kopra je 50 priključkov oz. izvozov ter 28 počivališč, na 19 med njimi so tudi bencinski servisi. Med skupno 485 premostitvenimi objekti na avtocesti od Šentilja do Kopra je med drugim 98 viaduktov in 107 mostov ter 11 dvocevnih predorov in tri galerije (skupna dolžina vseh objektov na trasi 76.388 m); najdaljši slovenski dvocevni predor, Trojane, je iz ljubljanske smeri dolg 2.931 m in 2.841 m iz nasprotne smeri, največji in najdaljši viadukt na A1 je Črni Kal s 1065 m dolžine, najdaljši pobočni pa Ločica.   

Poleg tranzitnega in širše evropskega pomena pa je pomembno tudi dejstvo, da v tej smeri poteka najdaljša notranja povezovalna os Slovenije, ki je za njen bodoči razvoj izrednega pomena. Povezuje pristanišče Koper z notranjostjo naše države, osrednji del Slovenije in njeno prestolnico z drugim največjim državnim centrom Mariborom, tega pa spet naprej s skrajnim severovzhodnim delom Slovenije. Na to os se navezujejo tudi vse ostale slovenske regije.

A1: Čebulovica - Divača

Dolžina 5,1 km
Gradnja 1994 - 1995

 

Avtocesta v globokih vkopih obkroži pobočje hriba Čebulovica in prečka dolino pred Divačo z nasipom. Tu je zgrajen razcep Gabrk, v katerem se od avtoceste A1 Ljubljana - Koper odcepi avtocesta A3 proti Sežani oziroma opuščenemu mejnemu prehodu Fernetiči. Do Divače nato s podvozom prečka glavno cesto, z nadvozom dolino in s podvozom železniško progo. 

Gradbeni odsek je potekal od začasnega priključka na Čebulovici do vključno zgrajenega priključka Divača s cestninsko postajo. Odsek je bil spuščen v promet decembra 1995. Nekoliko kasneje (marca 1998) pa je bilo dograjeno tudi enostransko počivališče »Risnik«. 

Na odseku je bilo zgrajeno:

  • 2 viadukta in sicer: v razcepu Gabrk dolžine 90 m in preko železniške proge v Divači dolžine 32 m;
  • 3 podvozi v dolžini 19 m;
  • 3 nadvozi v dolžini 127,98 m.

Zgrajene so bile tudi deviacije občinskih in nekategoriziranih cest in druge ureditve komunalnih in drugih vodov.