A2 Karavanke - Obrežje
A2 Karavanke - Obrežje
Avtocesta A2 Karavanke - Obrežje povezuje Gorenjsko z osrednjo Slovenijo oziroma glavnim mestom Ljubljano ter poteka naprej v smeri proti jugovzhodu oziroma Dolenjski. Ta smer je povezava iz Avstrije (Karavanški predor) na enem kraku ter s Hrvaško na drugem kraku (mejni prehod Obrežje) in je sestavni del X. evropskega prometnega koridorja oziroma TEN omrežja (TransEuropean Network, transevropsko prometno omrežje). V času izvajanja naj bi bilo predvidoma zgrajenih 113 kilometrov manjkajočih odsekov.
- Gorenjski avtocestni krak sega pa od predora Karavanke do razcepa Koseze v Ljubljani. Načrtovan je bil v skupni dolžini 69,8 km. Od tega je bilo do leta 2008 že zgrajenih dokončanih in predanih prometu vseh skoraj 70 kilometrov gorenjskega avtocestnega kraka med Karavankami in Ljubljano, z izjemo polovice 2,4 kilometra dolgega vozišča avtoceste med Peračico in Podtaborom. Rekonstrukcija je bila na tem odseku zaradi treh viaduktov tehnično zahtevna, odsek pa je bil predan prometu v letu 2011.
- Dolenjski avtocestni krak povezuje Ljubljano z Dolenjsko oziroma z mejnim prehodom Obrežje (Hrvaška). Dolenjski avtocestni krak (Ljubljana (Malence) - Obrežje) je, potem ko je bil dograjen sredi leta 2010, dolg 105 km.
Ljubljana Koseze - Ljubljana Kozarje
Dolžina | 7,2 km |
Gradnja | 1979 - 1981 |
Odsek avtoceste Koseze-Kozarje je del sistema ljubljanskih obvoznih cest, ki obkrožajo mesto Ljubljana in hkrati navezujejo posamezne avtocestne krake v avtocestni sistem. Z gradnjo se je pričelo oktobra leta 1979 in je trajala do novembra leta 1981.
Sočasno s tem gradbenim odsekom je bil zgrajen tudi del severne obvoznice, danes hitre ceste na odseku od Celovške ceste do razcepa Koseze. Skupna dolžina zgrajene ceste je bila 7,206 km.
V gosto urbaniziranem področju med Celovško in Podutiško cesto in na Viču je bilo potrebno zagotoviti nemoten in varen promet tudi v času gradnje. Zaradi potrebe gradnje obvoznice je bilo odstranjeno 30 stanovanjskih in drugih objektov. Prvič pri nas je bila uporabljena v srednjem pasu betonska odbojna ograja tipa New Jersey. Izbrani tipi konstrukcij pri objektih so dopuščali maksimalne diferenčne posedke do 2 cm. Na podlagi dodatnih geoloških raziskav sta samo dva objekta ustrezala tem zahtevam in je bilo izvedeno plitvo temeljenje. Razen mostu čez Mali graben, kjer je bilo temeljenje izvedeno z zabitimi prednapetimi piloti dolžine 14 metrov, so bili ostali objekti temeljeni na uvrtanih Benotto pilotih.
Na odsekih Celovška – Koseze in Koseze - Kozarje so bili zgrajeni:
- priključki: Celovška cesta, Vodnikova cesta, Podutiška cesta, Brdo in Vič ter razcep Kozarje;
- 6 mostov v skupni dolžini 203,53 m;
- 8 nadvozov v skupni dolžini 500,68 m;
- 10 podvozov v skupni dolžini 504,2 m;
- viadukt Dolgi most dolžine344,36 m desni in 319,36 m levi;
- 8,5 km deviacij;
- 2,3 km regulacij;
- druge prestavitve in izgradnja komunalne infrastrukture.