A2 Karavanke - Obrežje
A2 Karavanke - Obrežje
Avtocesta A2 Karavanke - Obrežje povezuje Gorenjsko z osrednjo Slovenijo oziroma glavnim mestom Ljubljano ter poteka naprej v smeri proti jugovzhodu oziroma Dolenjski. Ta smer je povezava iz Avstrije (Karavanški predor) na enem kraku ter s Hrvaško na drugem kraku (mejni prehod Obrežje) in je sestavni del X. evropskega prometnega koridorja oziroma TEN omrežja (TransEuropean Network, transevropsko prometno omrežje). V času izvajanja naj bi bilo predvidoma zgrajenih 113 kilometrov manjkajočih odsekov.
- Gorenjski avtocestni krak sega pa od predora Karavanke do razcepa Koseze v Ljubljani. Načrtovan je bil v skupni dolžini 69,8 km. Od tega je bilo do leta 2008 že zgrajenih dokončanih in predanih prometu vseh skoraj 70 kilometrov gorenjskega avtocestnega kraka med Karavankami in Ljubljano, z izjemo polovice 2,4 kilometra dolgega vozišča avtoceste med Peračico in Podtaborom. Rekonstrukcija je bila na tem odseku zaradi treh viaduktov tehnično zahtevna, odsek pa je bil predan prometu v letu 2011.
- Dolenjski avtocestni krak povezuje Ljubljano z Dolenjsko oziroma z mejnim prehodom Obrežje (Hrvaška). Dolenjski avtocestni krak (Ljubljana (Malence) - Obrežje) je, potem ko je bil dograjen sredi leta 2010, dolg 105 km.
Pluska - Ponikve
O sofinanciranju | |
---|---|
Naziv operacije: | Avtocesta A2; Bič–Hrastje: Odsek Pluska–Ponikve |
Naziv upravičenca: | Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji, DARS d.d., Ulica XIV. divizije 4, SI-3000 Celje |
Višina skupnih stroškov operacije in višina javnih virov financiranja: | Celotni stroški projekta znašajo 123,9 milijona evrov, višina prispevka EU skupnosti (Kohezijski sklad) pa 53,2 milijona evrov |
Začetek in konec operacije: | 2007–2010 |
Kontakt za informacije o izvajanju operacije: | Komuniciranje, 01/300-99-20, pr@dars.si |
Dolžina: | 7,6 km |
Uredbo o državnem lokacijskem načrtu za del dolenjske avtoceste na odseku Pluska - Ponikve je Vlada Republike
Slovenije sprejela 13. julija 2006. Dolžina navedenega odseka znaša 7,598 kilometra. Trasa načrtovane avtoceste se pri Pluski odcepi od koridorja stare hitre ceste H1 in poteka nad njo po pobočju Bukovja.
Dokončanje odseka avtoceste Pluska – Ponikve je bilo posebej pomembno za gospodarsko in prostorsko integracijo širše dolenjske regije ter jugovzhodnega dela širše ljubljanske regije, saj je prevzemalo največji del cestnega prometa med razvojnimi središči teh dveh regij. Na tem odseku se na avtocesto priključujejo prečne povezave dolin Save in Krke, prav tako ne gre zanemariti njegove vloge v povezovanju turističnih zmogljivosti tega območja, ki temeljijo na termalno zdraviliških, kulturnih in izletniških potencialih. Odsek je grajen kot avtocesta z dvema voznima pasovoma in odstavnim pasom v vsaki smeri ter vmesnim ločilnim pasom, z normalnim prečnim profilom 26,60 m.
Zgrajen je priključek Trebnje vzhod, priključek Trebnje zahod bo predan prometu predvidoma do konca septembra letos, skupaj s priključkom Mirna Peč in mirnopeško navezavo, ki sta umeščena v prostor proti koncu odseka Ponikve–Hrastje.
Zgrajena sta tudi predora Leščevje dolžine 370 in 372 m, viadukta Ponikve dolžine 319 in 322 m, 5 podvozov in 3 nadvozi, kot tudi protihrupni ukrepi, 7 zadrževalnikov, 2 km deviacij regionalnih cest in več km lokalnih cest in gozdnih poti ter prestavitve drugih komunalnih vodov.
Opomba: Prospekt je narejen na podlagi sprejetega državnega lokacijskega načrta (DLN), zato lahko dejansko stanje odstopa od podatkov v prospektu.