Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

A2 Karavanke - Obrežje

Avtocesta A2 Karavanke - Obrežje povezuje Gorenjsko z osrednjo Slovenijo oziroma glavnim mestom Ljubljano ter poteka naprej v smeri proti jugovzhodu oziroma Dolenjski. Ta smer je povezava iz Avstrije (Karavanški predor) na enem kraku ter s Hrvaško na drugem kraku (mejni prehod Obrežje) in je sestavni del X. evropskega prometnega koridorja oziroma TEN omrežja (TransEuropean Network, transevropsko prometno omrežje). V času izvajanja naj bi bilo predvidoma zgrajenih 113 kilometrov manjkajočih odsekov. 

 

  • Gorenjski avtocestni krak sega pa od predora Karavanke do razcepa Koseze v Ljubljani. Načrtovan je bil v skupni dolžini 69,8 km. Od tega je bilo do leta 2008 že zgrajenih dokončanih in predanih prometu vseh skoraj 70 kilometrov gorenjskega avtocestnega kraka med Karavankami in Ljubljano, z izjemo polovice 2,4 kilometra dolgega vozišča avtoceste med Peračico in Podtaborom. Rekonstrukcija je bila na tem odseku zaradi treh viaduktov tehnično zahtevna, odsek pa je bil predan prometu v letu 2011.
  • Dolenjski avtocestni krak povezuje Ljubljano z Dolenjsko oziroma z mejnim prehodom Obrežje (Hrvaška).  Dolenjski avtocestni krak (Ljubljana (Malence) - Obrežje) je, potem ko je bil dograjen sredi leta 2010, dolg 105 km. 

Hrastje - Lešnica

Dolžina 7,8 km
Gradnja 2004 - 2006

 

Odsek Hrastje-Lešnica se pričenja na območju občine Mirna Peči in že po 260 metrih preide na območje občine Novo mesto. Trasa avtoceste poteka južno od obstoječe ceste H1, se vzpne na vrh Karteljevskega klanca in na vrhu Karteljevskega klanca prebije greben s približno 291 metrov dolgim pokritim vkopom. Od pokritega vkopa se trasa spušča proti priključku »Novo Mesto-Zahod« in naprej mimo priključka »Novo Mesto-Vzhod« proti Mačkovcu, kjer bo zgrajen 353 metrov dolg viadukt. Od viadukta se avtocesta z levim zavojem usmeri proti koncu odseka in se pred naseljem Lešnica naveže na avtocestni odsek Lešnica-Kronovo. Dolžina avtocestnega odseka Hrastje-Lešnica je 7.770 metrov, skupna dolžina odseka z začasno navezavo na obstoječo hitro cesto H1 na območju Lešnice pa znaša 8.058 metrov. 

Odsek je bil predan prometu junija 2006.

Na tem avtocestnem odseku so zgrajeni naslednji objekti:

  • viadukt Mačkovec, dolg približno 165 metrov;
  • pokriti vkop v dolžini 273 metrov;
  • dva podvoza v dolžini 29 m;
  • prepust in trije nadvozi v dolžini 252 m;
  • 7 zadrževalnikov za odpadne vode z avtoceste in drugih površin.

Zgrajena sta tudi priključka »Novo mesto zahod« in »Novo mesto vzhod« in avtocestna baza Novo mesto. Poleg tega je bila zgrajena tudi nova regionalna cesta v dolžini 3000 z več krožnimi križišči, kolesarsko stezo in pločniki in navezava glavne ceste proti Metliki v dolžini 1750 m. Poleg tega je bilo zgrajenih še 3300 m drugih deviacij državnih in lokalnih cest, protihrupni ukrepi ter prestavitve komunalnih in drugih vodov.
 

Stara dvopasovna cesta H1 je v večjem delu trase ob avtocestnem odseku Hrastje-Lešnica ohranjena, na nekaterih delih pa tudi dograjena, tako da je bil po njej možen promet ves čas gradnje avtocestnega odseka, seveda pa bo ostaja v uporabi prekategorizirana v regionalno cesto.