Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

A2 Karavanke - Obrežje

Avtocesta A2 Karavanke - Obrežje povezuje Gorenjsko z osrednjo Slovenijo oziroma glavnim mestom Ljubljano ter poteka naprej v smeri proti jugovzhodu oziroma Dolenjski. Ta smer je povezava iz Avstrije (Karavanški predor) na enem kraku ter s Hrvaško na drugem kraku (mejni prehod Obrežje) in je sestavni del X. evropskega prometnega koridorja oziroma TEN omrežja (TransEuropean Network, transevropsko prometno omrežje). V času izvajanja naj bi bilo predvidoma zgrajenih 113 kilometrov manjkajočih odsekov. 

 

  • Gorenjski avtocestni krak sega pa od predora Karavanke do razcepa Koseze v Ljubljani. Načrtovan je bil v skupni dolžini 69,8 km. Od tega je bilo do leta 2008 že zgrajenih dokončanih in predanih prometu vseh skoraj 70 kilometrov gorenjskega avtocestnega kraka med Karavankami in Ljubljano, z izjemo polovice 2,4 kilometra dolgega vozišča avtoceste med Peračico in Podtaborom. Rekonstrukcija je bila na tem odseku zaradi treh viaduktov tehnično zahtevna, odsek pa je bil predan prometu v letu 2011.
  • Dolenjski avtocestni krak povezuje Ljubljano z Dolenjsko oziroma z mejnim prehodom Obrežje (Hrvaška).  Dolenjski avtocestni krak (Ljubljana (Malence) - Obrežje) je, potem ko je bil dograjen sredi leta 2010, dolg 105 km. 

Lešnica - Kronovo

Dolžina 5,5 km
Gradnja 2006 - 2008

 

Avtocestni odsek Lešnica - Kronovo je del avtoceste A2 Karavanke - Obrežje se na zahodu navezuje na predhodni avtocestni odsek Hrastje – Lešnica, na vzhodu pa na julija 2004 zgrajen avtocestni odsek Kronovo – Smednik. 

Odsek se začne zahodno od naselja Lešnica pri Novem mestu, nato z viaduktom prečka dolino potoka Lešnica, se začne dvigati in poteka po gozdu severno od naselij Otočec in Prapreče. Severno od naselja Otočec kjer je počivališče "Starine". Od tu naprej se avtocesta spušča in dolino Dobovškega potoka prečka na viaduktu. V nadaljevanju se avtocesta spusti proti priključku Kronovo in na viaduktu prečka dolino potoka Toplica ter se pred naseljem Družinska vas naveže na avtocestni odsek Kronovo -Smednik.

Avtocestni odsek je zasnovan kot štiripasovna cesta z vmesnim ločilnim pasom in odstavnima pasovoma. Normalni profil znaša 26,6 metra ali 4 vozni pasovi po 3,75 m, ločilni pas širine 3 m, dve bankini po 1,3 metra, robni pas ob bankini pa je širok 0,35 metra. Avtocesta je projektirana z upoštevanjem računske hitrosti 120 km/h. Najmanjši horizontalni radij je 750 metrov, najmanjši vertikalni radij 20.000 metrov, najmanjši prečni nagib je 2,5 odstotka, največji vzdolžni nagib je 3 odstotke.

Avtocestni objekti na odseku med Lešnico in Kronovim so:

  • 3 viadukti (Jelše – 346 metrov, Dobovo - 257 metrov in Toplice - 163 metrov);
  • 3 nadvozi v skupni dolžini 133,8 m;
  • podvoz dolžine 12 m;
  • pokriti vkop Dobrove v dolžini 62 m

Pri Otočcu bo ob avtocesti zgrajen obojestranski spremljajoči objekt Starine, ki poleg bencinske črpalke vsebuje še parkirišče za osebna in tovorna vozila ter avtobuse, pritlični gostinski objekt z restavracijo in bifejem ter trgovino, prostor za avtodome ter prostor za počitek in rekreacijo.

Izvennivojski priključek Kronovo je zasnovan v obliki diamanta. Kraki priključka so projektirani z upoštevanjem računske hitrosti 40 km/h. Normalni prečni profil dvosmerne rampe znaša 10,7 metrov, enosmerne rampe pa 9 metrov.

V okviru izgradnje avtocestnega odseka Lešnica - Kronovo je bilo zgrajenih tudi 36 deviacij državnih cest v skupni dolžini nekaj več ko 10 kilometrov.

 Prospekt.pdf

Opomba: Prospekt je narejen na podlagi sprejetega državnega lokacijskega načrta (DLN), zato lahko dejansko stanje odstopa od podatkov v prospektu.