Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

A2 Karavanke - Obrežje

Avtocesta A2 Karavanke - Obrežje povezuje Gorenjsko z osrednjo Slovenijo oziroma glavnim mestom Ljubljano ter poteka naprej v smeri proti jugovzhodu oziroma Dolenjski. Ta smer je povezava iz Avstrije (Karavanški predor) na enem kraku ter s Hrvaško na drugem kraku (mejni prehod Obrežje) in je sestavni del X. evropskega prometnega koridorja oziroma TEN omrežja (TransEuropean Network, transevropsko prometno omrežje). V času izvajanja naj bi bilo predvidoma zgrajenih 113 kilometrov manjkajočih odsekov. 

 

  • Gorenjski avtocestni krak sega pa od predora Karavanke do razcepa Koseze v Ljubljani. Načrtovan je bil v skupni dolžini 69,8 km. Od tega je bilo do leta 2008 že zgrajenih dokončanih in predanih prometu vseh skoraj 70 kilometrov gorenjskega avtocestnega kraka med Karavankami in Ljubljano, z izjemo polovice 2,4 kilometra dolgega vozišča avtoceste med Peračico in Podtaborom. Rekonstrukcija je bila na tem odseku zaradi treh viaduktov tehnično zahtevna, odsek pa je bil predan prometu v letu 2011.
  • Dolenjski avtocestni krak povezuje Ljubljano z Dolenjsko oziroma z mejnim prehodom Obrežje (Hrvaška).  Dolenjski avtocestni krak (Ljubljana (Malence) - Obrežje) je, potem ko je bil dograjen sredi leta 2010, dolg 105 km. 

Kronovo - Smednik

Dolžina 9,2 km
Gradnja 2002 - 2004

 

Avtocestni odsek Kronovo - Smednik, dolžine 9,2 km, je bil grajen od junija 2002 do 2. julija 2004, ko je bil predan prometu. Zgrajen je kot razširitev obstoječe dvopasovne hitre ceste H1 v štiripasovno avtocesto. Avtocesta je prevzela daljinski promet v smeri sever – jug in s tem razbremenila obstoječe regionalno cestno omrežje, hkrati pa zagotovila tudi bistveno boljše prometne povezave naselij ob avtocesti.

Gradbeno-tehnično je bil odsek v času gradnje razdeljen na dve etapi, in sicer: Kronovo - Dobruška vas v dolžini 5,7 km ter Dobruška vas – Smednik v dolžini 3,5 km. Poglavitna težavo je predstavljala gradnja pod prometom na hitri cesti in je bila zato faznost odpiranja posameunih delov prilagojena prometnim in terenskim razmeram.

Začetek avtocestnega odseka Kronovo – Smednik je v Družinski vasi, konec pa pri zaselku Gomila na meji med občinama Škocjan in Krško.

Normalni prečni profil znaša 26,60 m: srednji ločilni pas bo širok 3,00 m, robna pasova ob prehitevalnem pasu 0,5 m, prehitevalna in vozna pasova po 3,75 m, odstavna pasova 2,50 m, bankini pa 1,30 m. Projektirana računska hitrost na avtocesti je 120 km/h.

Na trasi avtoceste, deviacijah in regulacijah je bilo zgrajeno:

  • 4 nadvozi (skupna dolžina 286,20 m);
  • 3 podvozi (skupna dolžina 33,80 m);
  • 6 mostov (skupna dolžina 113,30 m).

Poleg trase avtoceste in premostitvenih objektov bo potrebno zgraditi še:

  • izvennivojski priključek Dobruška vas;
  • 11 deviacij v skupni dolžini 6,50 km;
  • 7 regulacij v skupni dolžini 1,70 km;
  • 16 zemeljskih zadrževanih bazenov in tipskih usedalnikov,
  • klic v sili,
  • protihrupno zaščito v skupni dolžini 2,6 km.

Prestavljeni in prilagojeni so tudi energetski in telekomunikacijski vodi v skupni dolžini 25,9 km.

 Prospekt.pdf

Opomba: Prospekt je narejen na podlagi sprejetega državnega lokacijskega načrta (DLN), zato lahko dejansko stanje odstopa od podatkov v prospektu.