Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

H4 Razdrto - Vrtojba

 

Krak hitre ceste H4 skozi Vipavsko dolino, od Razdrtega do mednarodnega mejnega prehoda Vrtojba, predstavlja povezavo goriške regije z osrednjo Slovenijo in hkrati drugo povezavo z italijanskim avtocestnim omrežjem.

 

H4: Vipava - Selo

Dolžina 11,5 km
Gradnja 1997 - 1999

 

Za odsek štiripasovne hitre ceste Vipava (Log) - Selo, je bil v gradnji od julija leta 1997, ko so začeli z izgradnjo viaduktov Ribnik in Selo ter ostalih premostitvenih objektov, do predaje v promet 25.10.1999. 

Odsek hitre ceste Vipava – Selo je zasnovan je kot izvennivojska štiripasovna cesta z vmesnim ločilnim pasom in odstavnimi nišami. Začne se na meji med občinama Vipava in Ajdovščina in poteka od Loga proti Selu vzporedno z obstoječo glavno cesto. Od nje se loči pri Ajdovščini in vasi Cesta, ki ju obide z južne strani. Hitra cesta se nato pred vasjo Cesta v rahlem vzponu dvigne do lokalne ceste na Vipavski križ, ki prečka hitro cesto čez pokriti ukop. V nadaljevanju z viaduktom Ribnik premosti dolino potoka Vrnivca in železniško progo ter se nadaljuje po razgibanem terenu med Skriljami in Dobravljami severno od regionalne ceste. To križa pred naseljem Potoče in do viadukta Selo poteka južno od nje. Nato se nadaljuje v vkopu do prej zgrajenega odseka Selo – Šempeter - Vrtojba.
   
Z regionalno cesto je odsek hitre ceste Vipava – Selo povezan s priključkom Ajdovščina preko lokalne ceste za Planino in v okviru iste investicije zgrajene 2,2 km dolge obvozne ceste, kasneje kategorizirane kot regionalne ceste. Tako je bila cesta skozi naselje Ajdovščina lahko predana v upravljanje občini oziroma mestu.
Regionalna cesta je bila rekonstruirana na območjih Log, Dolge Poljane, Nemškarice, Ceste, med Cesto in Dobravljami ter med Dobravljami in Potočami v skupni dolžini 4.781 m. Prestavljene in obnovljene so bile lokalne ceste za Dolgo Poljano, Planino, Velike Žablje, Vipavski Križ, Skrilje, Bajči in Kukanje v skupni dolžini 3.966 m.

Med premostitvenimi objekti na odseku hitre ceste Vipava – Selo je bilo potrebno zgraditi dva viadukta (Ribnik in Selo), pokriti ukop Vipavski Križ, pet mostov, sedemnajst prepustov, devet podvozov in pet nadvozov. Prestavljeni in rekonstruirani so bili električni in telekomunikacijski vodi ter plinovod, vodovod in kanalizacija. Ob celotni trasi je speljan sistem za klic v sili, na osmih lokacijah pa so zgrajene protihrupne ograje. Regulirana je bila reka Hubelj in štirinajst drugih potokov, zgrajeno 13 večjih in 26 manjših vodnih zadrževalnikov, rekonstruirani pa so bili tudi melioracijski sistemi Log - Zemono, Ajdovsko polje, Vipavski križ in Brje - Žablje.