Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

H5 Škofije - Srmin - Koper

 

Hitra cesta H5 sega od meje z Italijo na mednarodnem mejnem prehodu Škofija do Kopra in naprej do mednarodnega mejnega prehoda Dragonja na meji z Republiko Hrvaško, sestoji pa iz spodaj predstavljenih odsekov. V sklopu nacionalnega programa izgradnje avtocest so bile oziroma so še v gradnji tudi nekatere druge cestne povezave, ki pa služijo predvsem lokalnemu prometu in jih bodo upravljale ter vzdrževale pristojne občine. To so:

  • bertoška vpadnica z rondojem Bertoki in viaduktom Bonifika ter
  • ankaranska vpadnica.

H5: Koper - Dragonja (v gradnji)

Za odsek hitre ceste Koper – Šmarje – Dragonja, ki je načrtovan v Nacionalnem programu izgradnje avtocest v RS v okviru tako imenovanega dodatnega programa (ta ni opredeljen ne po dolžini posameznih odsekov, ne po investicijskih vrednostih, uresničevati pa se bo v večini primerov začel predvidoma po letu 2013), je sprejem uredbe o državnem lokacijskem načrtu predviden decembra 2010. 

Ministrstvo za okolje in prostor, ki vodi postopke umeščanja tras avtocest in hitrih cest v prostor, je že začelo s pripravo državnega lokacijskega načrta za navedeni odsek.

Vse obravnavane različice poteka hitre ceste Koper – Šmarje – Dragonja predvidevajo možnost fazne graditve, in sicer od razcepa Škocjan do vključno priključka na obstoječo tripasovno Šmarsko cesto. Ta faza bi dejansko predstavljala bistveno razbremenitev obstoječe cestne mreže v območju od Slavčka do Tomosa.

V okviru navedene hitre ceste pa se je v letu 2003 pričel graditi mednarodni mejni prehod Dragonja na zunanji meji EU v skladu s schengenskimi standardi in je bil dan v promet spomladi 2004.

Mejni prehod Dragonja je trenutno lociran na glavni cesti G1-11 Šmarje–Dragonja (bodoči hitri cesti H5), na mestu obstoječega mejnega prehoda, jugovzhodno od naselja Dragonja v dolini reke Dragonje, kjer je območje kmetijskih površin, melioriranih z odvodnimi drenažnimi jarki. Cesta se pred državno mejo z Republiko Hrvaško razširi v mejni prehod, na katerem poteka potniški in blagovni promet, ob izstopu in vstopu v državo, z objekti za mejni nadzor. 

Mejni prehod je razdeljen na tri ploščadi:

  • ploščad za pretok potnikov – vstop in izstop iz države;
  • ploščad za blagovni promet – izstop iz države;
  • ploščad za blagovni promet – vstop v državo.

Obstoječa cesta širine 8,6 m se na območju mejnega prehoda razširi na širino 37 m. Elementi ploščadi mejnega prehoda so projektirani z upoštevanjem računske hitrosti 40 km/h. Niveleta je dvignjena za okvirno 0,8 m nad niveleto obstoječe glavne ceste. 

Cesta na območju mejnega prehoda obsega:

  • srednje štiri vozne pasove za potniški promet do konca platoja v dolžini 310 m s srednjo zelenico;
  • za kamionski promet, kot sestavnim delom prometa pred mejnim prehodom pa odsek v skupni dolžini 605 m in sicer:
    • za smer iz države zaviralni pas in en vozni v dolžini 300 m;
    • za vstop v državo en vozni pas v dolžini 305 m.

V gradnji je tudi takoimenovana obvoznica naselja Dragonja, ki prestavlja 520 m dolgo etapo v trasi H5 Koper-Dragonja. Obvozna cesta se izvede kot tripasovna cesta. Trasa načrtovane obvozne ceste se na severu začne v križišču z regionalno cesto proti Sečovljam, nato poteka proti jugu, kjer se naveže na obstoječi mednarodni mejni prehod Dragonja. Cesta se v blagem vzponu dviga do km 0+464, kjer doseže najvišjo točko. V nadaljevanju se trasa blago spušča do nivelete mejnega platoja. Tehnični elementi upoštevajo računsko hitrost 90 km/h. Najmanjši polmer horizontalnih krivin znaša 250 m, največji vzdolžni nagib znaša 0,3 odstotka. Projektirani normalni prečni profil znaša 15,00 m in ga sestavljajo: trije vozni pasovi širine 3,50 m, dva robna pasova širine 0,50 m ter dve bankini širine 1,50 m in 2,00 m.