Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Upravljanje s prometom

Naša glavna odgovornost je zagotavljanje varnega in pretočnega prometa na slovenskih avtocestah in hitrih cestah. Zato izvajamo učinkovit nadzor prometa, pravočasno obveščamo javnost o izrednih dogodkih in nudimo vso potrebno podporo intervencijam. Usklajeno sodelujemo z vsemi službami znotraj DARS d.d., gasilci, policisti, reševalci in drugimi intervencijskimi službami ter nadzornimi centri iz sosednih držav.

Nadzorniki prometa v nadzornih centrih upravljajo promet na regionalnem nivoju, komunicirajo z uporabniki avtocest v primeru okvar in nesreč, koordinirajo intervencije v prvi fazi dogodkov, pozorno upravljajo promet v predorih ter po potrebi zapirajo avtoceste in hitre ceste ter preusmerjajo promet na vzporedne cestne povezave.

Nadzorni centri

Nadzorni centri Kozina, Ljubljana, Slovenske Konjice, Vransko in Hrušica so 24 ur na dan aktivni pri nadzoru in vodenju prometa. S premišljenimi ukrepi vplivajo na prometno varnost in pretočnost cest.

Osrednje orodje nadzornikov prometa je napredna spletna aplikacija Kažipot, prek katere nadzorniki vnašajo dogodke na avtocestah in hitrih cestah. Nadzorniki prometa budno spremljajo prometno stanje, prilagajajo hitrostne omejitve, opozarjajo voznike ali jih preusmerjajo. Ključno vlogo imajo pri reševanju ujetih voznikov v primeru požara v predoru. Ob izrednih dogodkih imajo naši centri za nadzor prometa osrednjo vlogo, saj se vse informacije zbirajo pri njih. Med prvimi, velikokrat pa celo prvi, izvedo za dogodek, zato že na začetku prevzamejo vodenje intervencije. Najpogosteje komunicirajo s policijo, gasilci in našimi vzdrževalci.

Največ strokovnosti pri uporabi pravilnih ukrepov nadzornikov prometa zahtevajo nesreče s požari v predorih, izredni vremenski pojavi (žled, megla, snežni metež, burja) ter množične nesreče.

 

Sistemi nadzora in vodenje prometa


V nadzornih centrih nadzorniki prometa spremljajo promet 24/7 in ga upravljajo z naprednimi sistemi, ki zagotavljajo avtomatske alarme, in samodejne ukrepe vodenja prometa, kot sta zapiranje predora ob požaru in opozarjanje voznikov na voznika v nasprotni smeri. So naš glavni pripomoček za izvajanje ukrepov, ki zvišujejo prometno varnost in pretočnost.

Obveščanje voznikov preko signalizacije


V Sloveniji imamo na avtocestah enega najhitrejših sistemov pretoka informacij s terena v nadzorni center in nazaj do voznikov. Sisteme za nadzor in vodenje prometa upravljamo iz nadzornih centrov, sisteme informiranja pa iz Prometno informacijskega centra. Voznike o stanju na cestah informiramo s spremenljivo prometno informativno signalizacijo (SPIS), ki vključuje portale, polportale, spremenljive prometne znake in spremenljivo kaži-potno signalizacijo. Z njimi obveščamo o prometnih nesrečah, izrednih dogodkih, kot je kolona na določenem avtocestnem odseku, ter vodimo voznike s potrebnimi ukrepi, kot so omejitev hitrosti, menjava pasu ali uporaba drugega izvoza.

Sodelovanje z gasilci, policist, inšpekcijami, civilno zaščito


Sodelovanje z gasilci, policijo, reševalci in ostalimi intervencijskimi službami poteka na zelo visoki ravni, saj imamo dobro pripravljene Načrte za zaščito in reševanje na avtocestah z natančnimi napotki, kako kdo postopa ob nesrečah. Nadzorniki prometa so nenehno v stiku s policijo (OKC), s katero rešujejo vse nesreče in izredne dogodke. DARS letno tudi sofinancira dejavnost gasilcev, zato imamo zelo dobro organizirano dostopnost in dejavnost gasilcev v slovenskih predorih. Intervencije optimiziramo redno s predorskimi in trasnimi vajami, kjer na praktični način usposabljamo vse reševalne ekipe na AC/HC.

Ključne naprave, ki so nadzornikom prometa v pomoč:  

  • 1298 kamer
  • 84 SPIS portalov (Spremenljiva prometno informacijska signalizacija),
  • 32 SPIS polportalov,
  • 69 CVP (cestno vremenske postaje),
  • Detektorji prometa (zanke v vozišču),
  • Sistem Kažipot,
  • Sistem detekcije prevoza nevarnih snovi,
  • SOS telefon za komuniciranje z vozniki na avtocesti,
  • Višinska kontrola,
  • Termično skeniranje tovornih vozil,
  • Sistemi za doziranje vozil v predor,
  • Predorski sistemi (detekcija požara, detekcija prometa, detekcija dima, itd.)
  • Sistemi za preprečevanje voženj v nasprotno smer,
  • Sistemi komuniciranja z vsemi intervencijami.

Upravljanje s prometom ob izrednih dogodkih

Ob izrednih dogodkih imajo naši centri za nadzor prometa osrednjo vlogo, saj se vse informacije zbirajo pri njih. Med prvimi, velikokrat pa celo prvi, izvedo za dogodek, zato že na začetku prevzamejo vodenje intervencije. Najpogosteje komunicirajo s policijo, gasilci in našimi vzdrževalci.

Morda vas zanima

Upravljanje z infrastrukturo

VEČ
Upravljanje s prometno varnostjo

VEČ
Prometne obremenitve

VEČ