Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Predor Trojane v prvem letu brez hujših prometnih nesreč

11.08.2006
Skoraj tri kilometre dolg prodor Trojane vsak dan prepelje v povprečju 11.000 vozil Povprečni letni dnevni promet v 2,9 kilometra dolgem predoru Trojane se je v enem letu povečal v povprečju skoraj za sedem odstotkov. Od skupno približno 8,3 milijona vozil, ki so se v enem letu peljala skozi obe predorski cevi predora Trojane, je bila četrtina ali približno dva milijona tovornih. V smeri Ljubljane je trojanski predor v enem letu prepeljalo približno 4,1 milijona vozil, predorsko cev v smeri Maribora pa okrog 100.000 vozil več, okrog 4,2 milijona.

Predor Trojane je bil v enem letu obratovanja tudi štirikrat začasno zaprt za promet. Dvakrat zaradi navedenih prometnih nesreč, v enem primeru pa so signalno-varnostne naprave (v predoru je med drugim 76 video detekcijskih in 14 video nadzornih kamer) zaznale nasproti vozeče vozilo v predoru Trojane in samodejno sprožile mehanizem za zaporo prometa skozi predor. Četrti dan po odprtju predora je namreč voznik obrnil vozilo v odstavni niši, približno dva kilometra od vstopa v predor, in nato nadaljeval vožnjo po napačni smeri po prehitevalnem pasu skozi predor Trojane in naprej do izvoza priključka Trojane. Zahvaljujoč prisebnosti voznikov vozil, ki so takrat vozili po voznem pasu skozi predor po pravilni smeri vožnje ter voznikom vozil pred predorom - vozniki vseh teh vozil so namreč ustavili vozila pred rdečimi lučmi semaforjev - ni prišlo do nesreče, ki bi lahko imela težke posledice.

Potem ko je DARS d.d. lansko jesen v sodelovanju s Policijo in Svetom za preventivo in vzgojo v cestnem prometu začel izvajati preventivno akcijo umirjanja hitrosti vožnje tudi na avtocestnem odseku med Vranskim in Blagovico, se je promet na odseku prek Trojan upočasnil v povprečju za 30 km/h. Preden so policisti novembra lani začeli meriti hitrost vožnje, je bila povprečna dnevna hitrost vožnje v predorih Jasovnik, Ločica, Trojane in Podmilj tudi prek 130 km/h, potem pa se je znižala na dovoljenih 100 km/h, ki se jih sedaj drži velika večina uporabnikov te avtoceste. Pred kratkim je pred predorom Podmilj v smeri Celja začel delovati tudi drugi stacionarni merilnik hitrosti vožnje na slovenskih avtocestah; prvi je bil lani postavljen pred predorom Golovec. 

Voznike prosimo, da spoštujejo vsa pravila varne vožnje, še zlasti pa je to pomembno pri uporabi predorov, saj se vožnja po odprti trasi zelo razlikuje od vožnje skozi avtocestne predore. Elektro-strojna oprema, s katero so opremljeni slovenski avtocestni predori, sodi sicer med najsodobnejšo opremo, ki zagotavlja najvišjo možno tehnično raven prometne varnosti, vendar je prav voznik s svojim ravnanjem ključni dejavnik prometne varnosti tudi pri uporabi avtocestnih predorov. 
 
 
 
Nazaj