Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Trenutno stanje prometa

Na posnetkih videokamer lahko spremljate stanje prometa na širšem območju predora Golovec. Posnetki se osvežujejo vsako minuto. Vir: promet.si

 

Zemljevid videokamer:

 

 
KAMERA 1: vzhodna obvoznica

A1/E57, Ljubljana – vzhodna obvoznica, predor Golovec, vrtljiva kamera

 

 
KAMERA 2: južna obvoznica

A1/A2/E70, Ljubljana – južna obvoznica, razcep Malence, vrtljiva kamera

 

 
KAMERA 3: dolenjska avtocesta

A2/E70, Ljubljana – Obrežje, predor Debeli hrib – razcep Malence, vrtljiva kamera

 

 

Predor Golovec leži na vzhodni ljubljanski obvoznici, na odseku avtoceste A1 med Bizovikom (Litijska cesta) in razcepom Malence. Na južni strani predora Golovec se v razcepu Malence križata avtocesti A1 Šentilj–Srmin in A2 Karavanke–Obrežje, kar pomeni, da skozi predor poteka tranzitni promet iz smeri Primorske in Dolenjske proti Štajerski ter obratno, hkrati pa lokalni promet v južni oziroma severni del mesta.

Promet skozi predor je stekel v letu 1999. Predor je bil vseskozi redno vzdrževan, medtem ko obsežnejših obnovitvenih posegov ni bil deležen. Število težkih tovornjakov, ki vozijo skozi predor Golovec, je vseskozi raslo: če ga je še leta 2000 v obe smeri dnevno prevozilo v povprečju 600 težkih tovornjakov, ga je leta 2013 že več kot 3300, v letu 2019 pa že skoraj 4900 na dan. Če bo v prihodnosti sprejeta odločitev o prepovedi tranzitnega tovornega prometa po severni ljubljanski obvoznici, bo to še bolj obremenilo voziščno konstrukcijo predora, ki mora zato ustrezati novim prometnim obremenitvam.

Po več kot dveh desetletjih uporabe predora so v njem že vidne poškodbe, ki so posledica obrabe predora in specifičnih lastnosti terena, zlasti prodiranja hribinske vode skozi talni obok predora. Celovito sanacijo predora bo družba DARS izkoristila tudi za ureditev prezračevanja ter nadgradnjo razsvetljave in drugih varnostnih sistemov ter s tem izboljšala varnost v predoru.

Severna stran predora Golovec

Glavni cilji sanacije in nadgradnje predora Golovec:

  • rešitev problema prodiranja hribinske vode v voziščno konstrukcijo,
  • izvedba nove voziščne konstrukcije,
  • sanacija opleska notranje betonske obloge predora,
  • sanacija nastalih razpok v predoru in na portalu, 
  • izdelava kabelske kanalizacije za potrebe napajanja in krmiljenja ventilatorjev, 
  • nadgradnja pogonske centrale ter 
  • nadgradnja varnostnih sistemov in razsvetljave.

Časovnica del

 

Popolna zapora zahodne cevi predora zaradi izvedbe gradbenih del, ki bodo v navedeni predorski cevi potekala 24 ur na dan, vse dni v tednu, bo predvidoma od sredine junija do sredine avgusta letos. V poletnih mesecih je namreč na ljubljanskem obroču manjša obremenitev s prometom, saj je zaradi počitnic in dopustov manj dnevnih migracij kot v ostalih mesecih. S pripravljalnimi deli, ki ne zahtevajo popolne zapore tripasovnega predora, pa se bo pričelo že v drugi polovici maja letos.

Sanacija in nadgradnja druge, vzhodne cevi se bosta izvedli naslednje leto.

Predvidena dela v letu 2020 (zahodna predorska cev):

  • 18. maj–11. junij: dela na križnih prehodih med smernima voziščema avtoceste (dela bodo potekala pod prometom, ki bo še vedno urejen po obeh polovicah tripasovne avtoceste, vendar le po dveh prometnih pasovih v vsako smer vožnje);
  • 12. junij–16. avgust: dela v zahodni cevi predora, ki bo v času del zaprta za ves promet (vključeni sta tudi postavitev in odstranitev zapore);
  • 17. avgust: sprostitev prometa skozi obnovljeno predorsko cev
  • september in oktober: dela v pokritem vkopu Strmec v nočnem času in pod prometom, ob zapori praviloma enega pasu

Južna stran predora Golovec

Potek prometa v času del

Na povprečen delovni dan se je v letu 2019 med 6.30 in 8.30 uro skozi predor Golovec v smeri Bizovika peljalo 7230 vozil, medtem ko se je v juliju in avgustu to število zmanjšalo na 6350. V popoldanski konici pa se je v letu 2019 med 14.45 in 16.45 uro skozi predor Golovec v obratni smeri, proti Malencam peljalo 7762 vozil, medtem ko se je v juliju in avgustu to število zmanjšalo na 7123. Zato je bila posebna pozornost namenjena iskanju najustreznejšega tipa zapore in časa izvedbe sanacije, ki se bo izvajala pod popolno zaporo ene predorske cevi (v letu 2020 najprej zahodna, v letu 2021 pa vzhodna predorska cev).

Izdelano je bilo mikroskopsko modeliranje, s katerim se je simuliral promet pri različnih tipih zapor v območju razcepa Malence. Izvedena je bila tudi mezoskopska simulacija, s katero se je obravnaval promet v času zapore na širšem območju ljubljanskega obroča in vpadnih cest. Na podlagi navedenih simulacij se je kot najustreznejši izkazal tip zapore 2+1 (z menjavanjem: zjutraj dva pasova v smeri od juga proti severu in en pas v nasprotni smeri, popoldne pa obratno). Vendar pa je pričakovati tudi zastoje, še posebej v prometnih konicah in v smeri, kjer bo promet potekal samo po enem pasu. Voznike naprošamo za strpnost in previdnost za volanom ter jim svetujemo, da se pravočasno pozanimajo o stanju na cestah. 

Med zaporo zahodne cevi bo promet po sosednji cevi dovoljen samo za vozila do 3,5 tone največje dovoljene mase (torej le za t. i. vinjetna vozila), preostala bodo morala uporabiti druge dele obroča. S tem bo, poleg večje pretočnosti, zagotovljena predvsem večja varnost prometa v vzhodni cevi, po kateri bo promet potekal dvosmerno.

Za zagotavljanje večje pretočnosti prometa skozi predor v času zapore se bo pred začetkom glavnih gradbenih del izvedla preureditev križnega prehoda z ene polovice avtoceste na drugo na južni strani predora. Trenutno stanje zaradi velike višinske razlike med levo in desno polovico avtoceste dopušča varen prehod le pri manjših hitrostih. Z novo rešitvijo bo hitrost vožnje čez križni prehod lahko dosegala 60 km/h, kolikor bo tudi predpisana omejitev hitrosti skozi celotno območje spremenjene prometne ureditve zaradi del.

   

 

Osnovni podatki o projektu

POGODBA

Sanacija voziščne konstrukcije z nadgradnjo elektro strojne opreme vzhodne in zahodne cevi predora Golovec ter zamenjava obstoječe razsvetljave v pokritem vkopu Strmec (sklenjena 8. 4. 2020, veljati je začela konec aprila 2020, ko je pogodbeni izvajalec dostavil zahtevano bančno garancijo za dobro izvedbo del).

NAROČNIK DARS d.d.
INŽENIR DRI upravljanje investicij, Družba za razvoj infrastrukture d.o.o.
PROJEKTANTSKO PODJETJE

J. V. (joint venture / skupni nastop) ELEA iC d.o.o., IRGO Consulting d.o.o., Geoportal d.o.o. in IBE d.d.

IZVAJALEC

KOLEKTOR CPG d.o.o. (pogodbeno nominirani podizvajalci: Riko d.o.o., Tenzor d.o.o., MGEN d.o.o., Guste Zidine d.o.o., Histeh d.o.o., GP Krk d.d. in CVP d.o.o.)

VREDNOST POGODBENIH DEL 8.556.648,62 EUR brez DDV oz. 10.439.111,32 EUR z DDV
ROK IZVEDBE
  • sanacija zahodne cevi poleti 2020
  • sanacija vzhodne cevi poleti 2021

Obseg glavnih del

 

Problem prodiranja hribinske vode

Ključni problem predstavlja hribinska voda, ki prodira skozi talni obok predora, zaradi česar se pojavljata nasičenost z vodo med sloji voziščne konstrukcije ter zamakanje vozišča na stikih in dilatacijah. Posledice zastajanja vode so poškodbe vozišča in zmanjšanje prometne varnosti. Voda v voziščni konstrukciji zaradi kapilarnega dviga močno navlažuje tudi notranjo betonsko oblogo predora, kar povzroča odstopanje stenskega opleska. Dodatno poslabšuje stanje še prisotnost soli s cestišča, ki povečuje tveganje za nastanek korozije armature v betonu predora.

Problematika prodiranja hribinske vode skozi talni obok se bo reševala z izvedbo drenažnega sloja pod voziščno konstrukcijo, ki ima v kombinaciji z zbirnimi drenažnimi cevmi funkcijo zbiranja talne vode pod voziščno konstrukcijo in njeno odvajanje iz predora. Za izvedbo drenažnega sloja se bo v celoti odstranila obstoječa voziščna konstrukcija. Poseglo se bo tudi v polnilni beton, saj je treba za zagotovitev odtekanja vode v zbirne drenažne cevi izvesti prečni nagib polnilnega betona in poglobitev za vgradnjo zbirnih drenažnih cevi. Z izvedeno sanacijo bo obstoječe betonsko vozišče, ki je bilo na nekaterih odsekih v preteklih letih že urgentno sanirano, nadomeščeno z asfaltnim voziščem.
 

 

Prečni prerez predora – obstoječe stanje; vir: PZI projekt, januar 2016

 

Prečni prerez predora – novo stanje; vir: PZI projekt, januar 2016