Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

O poslovanju na cestninskih postajah

06.04.2006
Vprašanja:
1. Izvedeli smo, da so si cestninski uslužbenci na Torovem in Kompoljah  prek nekakšnega parasistema prisvajali del cestnin, zaradi česar naj bi Dars januarja odpustil okoli 40 ljudi. Ali to drži? Koliko cestnin je bilo tako pokradenih? Kakšni so ukrepi Darsa v zvezi s tem?   
 
2. Cestninske postaje pri plačevanju v evrih uporabljajo srednji tečaj BS, zmanjšan za pet odstotkov. To drži? Po naših informacijah so postaje tečaj en evro=227,6021 tolarja računalniško obračunavale po 220 tolarjev. Lahko to pojasnite? Sporno naj bi bilo tudi zaokroževanje navzdol, ko se pri plačilu z evri vrača tolarje.
 
3. Zakaj ste uslužbencem na cestninskih postajah ukinili izpiske, po katerih se vidi, koliko prometa so imeli čez dan?
Ali res ob prihodu v službo morajo evidentirati denar, ki ga imajo v svojih denarnicah, in ga ob koncu službe ne smejo imeti več kot ob prihodu? Zakaj takšni ukrepi?

Odgovori:
1. Informacije iz vašega prvega vprašanja deloma držijo. Organi kontrole DARS d.d. so pri rednem delu v začetku januarja letos ugotovili, da je pri pobiranju cestnine pri 9 zaposlenih pobiralcih cestnine in 23 študentih - honorarnih pobiralcih cestnine prišlo do zlorab položaja. Ta skupina 9 zaposlenih in 23 honorarnih pobiralcev cestnine si je neupravičeno prilastila oziroma poneverila manjše vsote pobrane cestnine, v skupnem znesku nekaj manj kot 8 milijonov tolarjev. Tako nepošteno delo navedenega števila pobiralcev cestnine je DARS d.d. takoj sankcioniral -  z vsemi 9 delavci smo prekinili delovno razmerje (navedenim študentom pa prekinili delo) in od vseh navedenih zagotovili vračilo neupravičeno prilaščenega denarja. O nedopustnem ravnanju navedenih zaposlenih in honorarnih pobiralcev cestnine so bili obveščeni tudi pristojni organi pregona, ki bodo v okviru svojih pristojnosti ukrepali v skladu z njihovimi nalogami in pooblastili, kolikor bodo ocenili, da so ukrepi potrebni.

2. Tudi pri tem vprašanju vaša informacija le deloma drži. V skladu z vladno Uredbo o cestninskih cestah in cestnini za uporabo cestninskih cest ter na njeni podlagi izdelanega cenika cestnine, kateremu je v skladu z zakonom dala soglasje Vlada in je objavljen v Uradnem listu, lahko nerezidenti plačujejo cestnino (poleg v tolarjih, hrvaških kunah, ameriških dolarjih in švicarskih frankih) tudi v evrih, pri čemer se v skladu z navedenimi predpisi uporablja srednji tečaj Banke Slovenije, zmanjšan za 5 %.
Pri plačilu cestnine s tujo gotovino se lahko preostanek vplačila nad zneskom cestnine vrne v tolarjih, če gre za vračila manjše vrednosti, ki ne presegajo dvakratne višine cestnine. Tolarski zneski vračila se pri tem zaokrožijo na deset tolarjev navzdol.
Za obračun cestnine in izračun vračil v tolarjih iz prejšnjega odstavka se upošteva srednji tečaj Banke Slovenije, zmanjšan za 5%. Tečajna lista se določa enkrat mesečno, prvi četrtek v mesecu ob 6. uri po tečaju za predhodni dan. Na ta način izračunan tečaj za evro trenutno znaša 1 Evro = 227,6097 SIT. Tečaj se določi enotno in centralno in ni možnosti, da bi na posameznih cestninskih postajah to urejali drugače.
 
3. Cestninski blagajniki so dolžni zaračunavati cestnino po veljavnem ceniku in navodilih in na koncu izmene oddati vsa prejeta plačilna sredstva. Pred oddajo morajo plačilna sredstva prešteti, urediti in pripraviti specifikacijo oddanih sredstev. Izračun ni potreben, še posebej pa ni dovoljeno prilagajanje rezultatov dnevnega inkasa. Iz tega razloga tudi ni potrebe po prikazovanju podatkov, ki bi omogočali izračunavanje rezultatov dnevnega inkasa.
 
Nazaj