Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Obisk ministrice za infrastrukturo in ministra za notranje zadeve

11.07.2023

V družbi DARS, na Ministrstvu za infrastrukturo in Ministrstvu za notranje zadeve se zavedamo pomembnosti ohranjanja in izboljšanja pretočnosti avtocest in hitrih cest. Problematika naraščanja prometa predstavlja izziv za celotno družbo, zato je uprava družbe DARS v torek, 11. julija 2023, v Regionalnem nadzornem centru Ljubljana gostila ministrico za infrastrukturo mag. Alenko Bratušek in ministra za notranje zadeve Boštjana Poklukarja.


Obisk je bil namenjen predstavitvi delovanja nadzornih centrov DARS in Prometnoinformacijskega centra. Na srečanju so se prisotni seznanili s projekti, ki omogočajo večjo varnost in pretočnost prometa na avtocestah.

Predsednik uprave DARS mag. Valentinin Hajdinjak je bil vesel današnjega obiska, na katerem smo predstavili delo družbe DARS in prejeli podporo za nadaljnje delo v luči večje pretočnosti in varnosti na naših avtocestah. »Ministrico in ministra smo seznanili s projekti t. i. pametnih avtocest, digitalizacijo in implementacijo inteligentnih transportnih sistemov, ki bodo olajšali upravljanje, vodenje in nadzor prometa. Vesel sem tudi napovedi ministra za notranje zadeve in generalnega direktorja policije, da se bo prisotnost policije na avtocestnem omrežju še povečala, prav tako pa bo zagotovljena stalna prisotnost policista v našem nadzornem centru, kar pripomore k lažji koordinaciji in boljšim ukrepom v primeru izrednih dogodkov na avtocesti,« je še povedal mag. Valentin Hajdinjak.

Ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek je ob obisku izrazila zadovoljstvo, saj smo glede digitalizacije upravljanja prometa na pravi poti, pri čemer ima pomembno vlogo tudi Nacionalni center za upravljanje prometa kot del infrastrukturnega ministrstva s sedežem v teh prostorih v Dragomlju.

»S projekti, ki so nam bili danes predstavljeni, se trudimo in v doglednem času tudi bomo uspeli upravljanje prometa toliko izboljšati, da bodo tudi gneče in zastoji na cestah seveda manjši,« je poudarila in ob tem povedala je, da je sodelovanje med inštitucijami več kot dobro. Ljudi je prosila za razumevanje, saj je v teku veliko obnov na cestah in železnicah, zaradi česar je tudi več zastojev na avtocestah in državnih cestah. »Ko bodo te obnove končane, ko bodo projekti, o katerih smo danes govorili, končani, bo situacija na naših cestah absolutno boljša,« je zagotovila. V izjavi je izrazila tudi zadovoljstvo, da je na naših avtocestah kljub reorganizaciji avtocestne policije policistov na avtocestah enako oziroma po besedah šefa policije celo več.

Minister za notranje zadeve Boštjan Poklukar je poudaril, da moramo za zagotavljanje varnosti delovati vsi skupaj – pristojna ministrstva, DARS in tudi vsi udeleženci v prometu. Nadzorni center, ki sta si ga ogledala z ministrico Bratušek, je po njegovih besedah eden bolj modernih tovrstnih centrov v Evropi. »Slišali smo ogromno dobrih rešitev, predvsem pa tudi ogromno predlogov, ki se bodo v naslednjih letih uvajali v področje prometa.«

V tem centru občasno deluje tudi policist, v naslednjem obdobju pa bomo zaradi hitrega pretoka informacij in odzivanja na dogodke poskusili zagotoviti stalno ekipo policije.

Minister je povedal tudi, da je slovenska policija tudi po ukinitvi avtocestne policije vsakodnevno prisotna na avtocestah in hitrih cestah. »V tem trenutku je 11 patrulj na avtocestnem križu, v naslednjem letu pa želimo število patrulj na slovenskih avtocestah še povečati.« Na slovenskih avtocestah ne delujejo samo patrulje prometne policije, ampak tudi patrulje za izravnalne ukrepe, je še povedal minister in dodal, da se enote za izravnalne ukrepe ukvarjajo tudi s preprečevanjem nezakonitih migracij na slovenskih cestah.

Minister je pozval voznice in voznike, naj spremljajo prometne informacije in razmere na cestah, v prometu pa naj spoštujejo predpise. »Slovenska policija bo na avtocestah manj opozarjala in več ukrepala,« je zaključil minister.

 

Vpliv na pretočnost: več dogodkov in rast prometa

Na avtocestah in hitrih cestah beležimo 11-odstotno rast prometa v letu 2023 glede na preteklo leto in vsakoletno rast dogodkov. V 2022 smo intervenirali pri 38.231 dogodkih. Največkrat gre za prometne nesreče ali predmete na vozišču, ki pa pomenijo tudi določeno motnjo v prometu. To povzročajo tudi vzdrževalna in obnovitvena dela na avtocestnem sistemu, ki so potrebna z vidika zagotavljanja varnosti in pretočnosti. Avtocestni sistem, katerega prvi odsek smo izgradili leta 1972, se stara in zahteva vedno več obsežnejših obnovitvenih del.

Izvajanje, nadgrajevanje in uvajanje novih projektov, ki ohranjajo ali večajo pretočnost prometa, je neizbežna nujnost. DARS danes v tej smeri izvaja več projektov: 

  • upravljamo promet na ljubljanskih vpadnicah, gre za projekt »Speed management«, katerega namen je optimizirati pretočnost na način, da se omejitve hitrosti prilagajajo količini prometa;
  • ustrezno organiziramo in upravljamo zapore (na osnovi prometnih vhodnih podatkov izračunavamo optimalne termine za izvajanje del), kjer je tehnično možno in skladno z okoljevarstvenih soglasjem, dela izvajamo ponoči;
  • prikazujemo potovalni čas;
  • hitro rešujemo incidente (reševanje ujetih vozil in odstranjevanje posledic, ko ni prometa);
  • sodelujemo in si ažurno izmenjavamo informacije s tujimi upravljavci avtocest;
  • avtocestni sistem opremljamo z avtocestnimi portali in sistemom ADR (sistem za prepoznavanje nevarnih snovi);
  • pilotno uvajamo projekt C-ITS, ki prinaša možnosti komuniciranja vozil z infrastrukturo oziroma z našimi napravami ob avtocesti in sistemi v nadzornih centrih;
  • vključeni smo v projekt C-Roads, enega večjih na področju C-ITS, ki usklajuje tehnologije, standarde in pristope ter v katerem sodeluje 20 držav, med opazovalci pa so tudi ZDA in Japonska; DARS je eden od začetnikov tega projekta;
  • sodelujemo s pristojnimi organi: pozdravljamo prisotnost policista v GNC (z neposredno komunikacijo omogočamo hitrejšo intervencijo) in ponovno organizirano prisotnost policije na avtocesti.

 

Nadzorni centri DARS

Avtocestni sistem nadzoruje pet nadzornih centrov na lokacijah Hrušica, Kozina, Ljubljana, Slovenske Konjice (in Maribor) ter Vransko. Za upravljanje prometa na avtocestni trasi in v predorih skrbijo sistemi za nadzor in vodenje prometa (SNVP). Zaposleni v nadzornih centrih ves čas spremljajo prometno stanje in temu prilagajo hitrostne omejitve, opozarjajo voznike ali jih preusmerjajo. Osrednje orodje za obveščanje predstavlja napredna spletna aplikacija Kažipot, v katero nadzorniki prometa vnašajo dogodke z avtocest in hitrih cest. Zlasti ob izrednih dogodkih nadzorni centri odigrajo osrednjo vlogo, saj se pri njih zbirajo vse ključne informacije, večinoma prvi zaznajo dogodek in prevzamejo vodenje intervencije ter ga uskladijo s policisti (Operativno-komunikacijski center), gasilci (Regijski center za obveščanje) in vzdrževalci DARS.

Vse nadzorne centre povezuje glavni nadzorni center, ki prevzame vlogo v primerih večjih dogodkov, kot so zimska služba, izredne vremenske razmere, množične nesreče in ob drugih vnaprej načrtovanih dogodkih, kot so večji premiki vojaških vozil ali obiski tujih delegacij.

 

Prometnoinformacijski center (PIC)

Prometnoinformacijski center je namenjen uporabnikom tako avtocest kot tudi drugih državnih cest. Zaposleni v PIC prejete informacije s cest prek kanalov obveščanja v čim krajšem času dostavijo uporabnikom, da imajo ti še možnost izbrati drugo pot ali se na pot odpraviti kasneje. Ob tem uporabijo lastna orodja obveščanja, kot so spletna stran www.promet.si, mobilna aplikacija Promet+, telefonski kanal 1970, odzivnik 080 22 44, družbeni omrežji Twitter (@promet.si) in Facebook (Promet.si).

Nazaj