Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Analiza zimske akcije

30.01.2024

V petek, 19. januarja 2024, je Slovenijo zajelo močno sneženje, ki je zahtevalo intenzivno ukrepanje ekip zimske službe DARS. Gre za eno najtežjih akcij, ki jih je DARS izpeljal do sedaj, predvsem zaradi velikega števila točk za izločanje tovornih vozil, pa tudi razsežnosti sneženja in intenzivnosti padavin. Kljub dobremu odzivu in delu ekip DARS je analiza akcije pokazala tudi nekaj izzivov.

 

Zimska služba

 

Skupno je v zimski akciji sodelovalo 204 zaposlenih, ki so upravljali 185 vozil DARS ter 7 vozil avtovleke. Porabljeni posipni materiali vključujejo 2600 ton granulirane soli, 15.500 litrov raztopine CaCl2 in 250.000 litrov raztopine NaCl. Praktično vse plužne skupine so bile pravočasno na terenu in svoje delo opravile v skladu s pričakovanji.

Aktivnosti v zvezi z zimsko akcijo so se sicer pričele že nekaj dni prej z obveščanjem uporabnikov o napovedanem sneženju prek Prometnoinformacijskega centra, medijev in družbenih omrežij. Kljub predhodnemu obveščanju pa je bilo med samim sneženjem na cestah še vedno relativno veliko vozil.

Največji problem je predstavljalo izločanje tovornih vozil, ki je tokrat potekalo na 12 lokacijah ob avtocestni trasi, kar je največ doslej, in dodatnih 7 lokacijah na počivališčih. S strani pogodbenih izvajalcev je bilo izvlečenih 64 vozil, s strani družbe DARS pa 30 vozil.  Začetek izločanja so na nekaterih lokacijah ovirali nepredvideni dogodki, kot je potreba po reševanju tovornega vozila na odstavnem pasu. Obenem so bile na nekaterih območjih količine snega večje od pričakovanih, kar je zahtevalo prilagoditev strategije.

Analiza akcije, ki jo je DARS opravil 29. januarja 2024, je prinesla številne ugotovitve. Med njimi so potreba po uvedbi dodatnih plužnih skupin za klance na območju Avtocestne baze Ljubljana in Avtocestne baze Slovenske Konjice, nove lokacije za preventivni vpoklic avtovleke ter povečanje kapacitet izločitvenih točk. Eden od pomembnih ukrepov je tudi zaostritev zakonodaje v smeri učinkovitejšega ukrepanja proti voznikom tovornih vozil, ki kršijo cestnoprometna pravila.

Največ težav v prometu so povzročili prav vozniki tovornih vozil, ki so vozili brez ustrezne zimske opreme, niso imeli ustreznega znanja o upravljanju vozila v snežnih razmerah in niso spoštovali cestnoprometnih pravil. Policija je poročala kar o 157 kršitvah voznikov tovornih vozil, kot so neupoštevanje prometne signalizacije, vožnja po prehitevalnem pasu in samovoljno zapuščanje kolone izločenih vozil, kar je povzročalo blokade avtoceste, dolge zastoje in ujetost plužnih skupin DARS.

Kljub omenjenim izzivom je akcija posipanja in pluženja potekala uspešno, zahvaljujoč dobremu sodelovanju s policijo in cestninskim nadzorom ter odzivnosti vseh sodelujočih služb in zaposlenih DARS, ki so se svojemu delu posvetili tudi preko običajnega delovnega časa.
 

Nazaj