Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Začetek obnove pomurske avtoceste med Mursko Soboto in Turniščem

01.07.2020

V nedeljo, 5. julija 2020, popoldne bodo stekla pripravljalna dela za obnovo 11,2 km smernih vozišč pomurske avtoceste na odseku med Mursko Soboto in Turniščem. Poleg avtoceste bodo obnovljeni tudi objekti na njej ter priključka Murska Sobota in Lipovci.

 

 

Štirimesečna gradbena dela bodo stekla v ponedeljek, 6. julija 2020, zaporo pa bodo murskosoboški vzdrževalci družbe DARS d.d. postavljali v nedeljo, 5. julija 2020, ko je zaradi prepovedi vožnje tovornjakov manj prometa.

V prvi fazi, ki bo trajala predvidoma en mesec, bosta zaprta samo prehitevalna pasova. Promet bo v obe smeri vožnje še vedno potekal po obeh smernih voziščih, a le po voznih pasovih širine 3,25 m. Takšna ureditev je potrebna zaradi rekonstrukcije srednjega ločilnega pasu med smernima voziščema avtoceste v t. i. nezeleno oziroma asfaltno površino ter ureditve službenih prehodov za preusmeritev prometa z ene polovice avtoceste na drugo. Z ureditvijo sredine v asfaltni izvedbi in postavitvijo obojestranske betonske varovalne ograje med smernima voziščema avtoceste bo DARS zagotovil dodatno povozno površino, s katero bo v času morebitne intervencije na razpolago več prostora za prehod intervencijskih služb po sredini vozišča - po umiku vozil na skrajni levi in desni rob.

Zaradi obnove 5,6 km vozišča se nato predvidoma 5. avgusta 2020 zapre polovica avtoceste (smerno vozišče proti Mariboru). Promet bo poldrugi mesec urejen po drugi polovici avtoceste, po enem pasu v vsako smer vožnje. Sledi obnova druge polovice avtoceste (smerno vozišče proti Lendavi), ko bo promet prav tako poldrugi mesec urejen dvosmerno po takrat že obnovljeni polovici avtoceste.

Večjih vplivov na potek prometa v območju izvajanja del in ožji okolici ni pričakovati, saj ne gre za prometno zelo obremenjen avtocestni odsek. Možni so občasni, manjši in kratkotrajni zastoji pred območjem zožitve oziroma prehoda na drugo polovico avtoceste (predvsem v posameznih koničnih urah).

 

Priključek Lipovci proti Mariboru (uvoz na avtocesto ter izvoz z nje v tej smeri) bo zaprt predvidoma med 5. in 25. avgustom 2020, obvoz bo urejen čez priključek Murska Sobota.

Priključek Murska Sobota proti Mariboru bo zaprt predvidoma med 25. avgustom in 14. septembrom 2020, obvoz bo urejen čez priključek Lipovci. V tem času bo zaprto tudi avtocestno počivališče Murska Sobota sever (proti Mariboru).

Priključek Lipovci proti Lendavi bo zaprt predvidoma med 20. septembrom in 10. oktobrom 2020, obvoz bo voden čez priključek Murska Sobota.

Priključek Murska Sobota proti Lendavi pa bo zaprt predvidoma med 10. in 30. oktobrom 2020, obvoz bo voden čez priključek Lipovci. V tem času bo zaprto tudi počivališče Murska Sobota jug (proti Lendavi).

 

Obnova cestišča in objektov je potrebna zaradi zagotovitve boljših pogojev za varen in tekoč promet ter zaradi zaustavitve propadanja voziščne konstrukcije in podaljšanja njene življenjske dobe. V večjem delu bo izvedena nadgradnja zgornjih obrabnih plasti asfalta. Prav tako bo izboljšan in preurejen sistem odvodnjavanja, urejene bodo bankine, obnovljena bo prometna signalizacija in zamenjane varnostne ograje. Na območjih, kjer nadgradnja obstoječega vozišča ni možna, bo potrebna menjava obstoječe asfaltne plasti z novimi. Pri objektih gre povečini za podvoze, prepuste in mostove, na katerih bo izvedena zamenjava asfaltov in hidroizolacije, dilatacij ter jeklene varnostne ograje, sanacija poškodb betona zaradi zamakanja in preprečitve nadaljnjega zamakanja, sanacija vseh večjih poškodb nosilne konstrukcije ter popravilo oziroma ureditev brežin (obloga na območjih z večjim nagibom).

 

 

Bistvenega pomena za povečanje prometne varnosti so:

  • ureditev sredinskega ločilnega pasu med smernima voziščema avtoceste iz t. i. zelene v asfaltno površino (ukrep je pomemben za zagotavljanje intervencij po sredini vozišča, saj bo na širini vsakega smernega vozišča pridobljenih približno 70 cm asfaltne površine za lažje zagotavljanje vožnje intervencijskih vozil v primeru nesreč);
  • ločitev smernih vozišč avtoceste z betonsko varnostno ograjo ki zagotavlja višjo raven varovanja (na sredini ločilnega pasu bo postavljena nova betonska varnostna ograja BVO 120 z nivojem zadrževanja H4b/W5, na območjih stebrov, nadvozov ter priključka Lipovci pa z dvakratnim enostranskim BVO 120 z nivojem zadrževanja H4b/W2);
  • ureditev novih odstavnih niš na trasi avtoceste in niš za izvajanje cestninskega nadzora na avtocestnih priključkih.

 

Izvajalec del je konzorcij Pomgrad d.d. in VOC Celje d.o.o. Vrednost 120-dnevnih pogodbenih del znaša 12.593.902,47 EUR (brez DDV).

Nazaj