Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

H4 Razdrto - Vrtojba

 

Krak hitre ceste H4 skozi Vipavsko dolino, od Razdrtega do mednarodnega mejnega prehoda Vrtojba, predstavlja povezavo goriške regije z osrednjo Slovenijo in hkrati drugo povezavo z italijanskim avtocestnim omrežjem.

 

H4: Razdrto - Vipava

Dolžina 15,7 km
Gradnja 2002 - 2009

 

Hitro cesto Razdrto - Vipava, dolžine 16 km, sestavljajo štirje gradbeni odseki, in sicer: 

  • 1 km dolg razcep Nanos (zgrajen v obdobju 1998-2000), kjer se od avtoceste A1 Ljubljana-Koper odcepi hitra cesta proti Vrtojbi;
  • 10 km dolg odsek preko Rebernic (predan prometu 13.8. 2009);
  • 2,6 km dolg odsek hitre ceste od Podnanosa do priključka Vipava (grajen v letih 2002-2003 - predan prometu decembra 2003);
  • 3,4 km dolg odsek Log-Vipava (grajen v letih 2000-2001 - predan prometu oktobra 2001).

Trasa hitre ceste se začne na razcepu Nanos in poteka po pobočju Rebernic tako, da maksimalno ohranja obstoječa vodna zajetja ter se istočasno izogiba geološko nevarnim področjem, kjer je pričakovati zemeljske plazove. Take predele prečka v 4 pokritih ukopih in s 4 viadukti. Na pobočju Rebernic je bilo potrebno prestaviti oziroma zgraditi več gozdnih poti. Po prečkanju lokalne ceste na Nanos se trasa usmeri proti severu ter prečka arheološko najdišče Hrašče. V izogib posegu v arheološko območje je trasa tam razcepljena ter prečka pobočje Barnice - Tabor s predoroma. v nadaljnjih dveh predorskih ceveh. Pred prehodom v predore in med predorskima cevema so predvideni viadukti. Po izhodu iz predorskih cevi se trasa preko viadukta spušča v ravninski predel Mlak. Na področju Mlak, kjer je bilo že do sedaj vojaško vežbališče, se trasa usmeri severno od tankovskih garaž, prečka potok Gacko, katerega je bilo potrebno regulirati, nato prečka obstoječo glavno cesto GI - 12. Na tem delu se na glavno cesto GI -12 priključi tudi lokalna cesta za naselje Slap, kar je izvedeno v sklopu priključka Vipava.

Celotna hitra cesta Razdrto - Vipava je projektirana kot štiripasovna hitra cesta brez odstavnih pasov in z odstavnimi nišami. Prečni profil znaša 19,8 m. Na odseku preko Rebernic bo zgrajeno večje število objektov, in sicer:

  • 2 predora: Barnica v dolžini 304 m desni in 283 m levi in Podnanos dolžine 612 m desni in 590 m levi;
  • 8 viaduktov: Boršt I dolžine 150 m, Boršt II dolžine 133 m desni in 143 m levi, Rebernice dolžine 300 m desni in 320 m levi, Šumljak dolžine 675 m, Lozice dolžine 332 m, Polance dolžine 347 m desni in 382 m levi, Barnica dolžine 258 m, Tabor dolžine 326 m desni in 375 m levi;
  • 2 pokrita vkopa: Rebernice I dolžine 129 m desni in 103 m levi in Rebernice II v dolžini 320 m desni in 293 m levi;
  • 6 podvozov in most;
  • 25 podpornih konstrukcij od tega 14 pilotnih sten v dolžini 1334 m, 7 AB zidov v dolžini 694 m in 3 vodnjaki.

 

Opomba: Prospekt je narejen na podlagi sprejetega državnega lokacijskega načrta (DLN), zato lahko dejansko stanje odstopa od podatkov v prospektu.